NJUJORK – Šoping centri su passé. Te zgrade, obično od cigle i maltera, bore se za opstanak.

Trgovci se danas fokusiraju na osvajanje kupaca na jednom mjestu, gdje znaju da će ljudi nešto sigurno kupiti – na aerodromima.

Veliki svjetski brendovi šire svoje prisustvo na svjetskim aerodromima kako bi putnike naveli da kupuju impulsivno dok čekaju svoje letove.

Početkom ovog mjeseca, Colgate je kupio Filorg, luksuzni brend za njegu kože protiv starenja koji je postao veliki igrač na aerodromima.

Demografija putnika se mijenja, više ljudi nego ikada leti i kompanije su prepoznale priliku da stignu do milenijalaca na aerodromima.

Industrija malopodaje na aerodromu raste zapanjujućm tempom. Globalni prihodi od putovanja, koji uključuju bescarinsku prodaju na aerodromskim trgovinama, utrostručili su se u proteklih 15 godina na 69 milijardi dolara u 2017. godini, rezultati su Boston Consulting Group.

Nekoliko trendova utiču na porast ove pojave. Naime, porast niskobudžetnih avio-kompanija otvorio je ovaj vid putovanja i novim putnicima. Više od četiri milijarde putnika letjelo je u 2017. godini, što je porast od manje od dvije milijarde, zaključila je Boston Consulting Group.

Više putnika leti na međunarodnom nivou, što doprinosi porastu maloprodaje aerodroma u azijsko-pacifičkom regionu za oko 14% godišnje od 2002. godine. Ovaj region danas čini skoro polovinu globalnih prihoda od putovanja.

Očekuje se da će avionska putovanja nastaviti da se povećavaju i u narednim godinama: saobraćaj ka aerodromima će se povećati za oko 8% godišnje do 2026. godine, predviđa firma za istraživanje tržišta NPD.

Putnici imaju prosječno 56 minuta slobodnog vremena prije svojih letova i obično troše 25 minuta na kupovinu u fri šopovima, procjenjuje NPD Grupa.

Luksuzni brendovi, proizvođači alkohola i proizvođači kozmetike bukvalno mijenjaju svoje poslovne strategije kako bi privukli putnike tokom tog praznog hoda.

Kupci na aerodromima uglavnom traže ekskluzivne proizvode za sebe i poklone za prijatelje i porodicu. “Jack Daniels” je na primjer dodao liniju koja je dostupna samo na aerodromima, i drugim međunarodnim turističkim lokacijama.

“Putnici su u tom pravom mentalnom sklopu za kupovinu”, kaže Montgomeri Vilson, iz Brown-Forman (BFA): “Ti ljudi su na odmoru, otvoreni su za nešto novo, opušteno istražuju ono što se nalazi u ponudi prodavnica”

Brown-Forman generiše čak četiri odsto svoje prodaje od tzv. “putničke maloprodaje” i očekuju da će taj trend rasti.

Druga poznata svjetska kompanija Moncler trenutno ima deset prodavnica i planira otvaranje još 20 do kraja sljedeće godine. Nedavno su otvorili prodavnice na Šarl de Gol aerodromu u Parizu i aerodromu u Cirihu. Planiraju da otvore i prodavnicu na novom istanbulskom aerodromu.

“Moram priznati da dosta investiramo”, kaže Lućijano Santel, izvršni direktor Monclera, poznatog po svojim pufnastim jaknama. Moncler sada radi na tome da izbaci jednu liniju proizvoda koji će se prodavati isključivo na aerodromima.

I kozmetičke kompanije, poput Estée Lauder ulažu u prodavnice na aerodromima.,

“Trenutno, prodaja na aerodromima je za nas najuzbudljivji novi način poslovanja”, kaže Fabricio Freda, direktor Estée Lauder-a. Kompanija tvrdi da je čak 59% odsto kupaca svoju prvu kupovinu njihovih proizvoda obavila na aerodromima te da se radi o prestižnim proizvodima.

Estée Lauder sve više investira u reklame na aerodromima. Štaviše, testiraju koncept prodaje gdje će kupljeni proizvodi kupce čekati na njihovim mjestima u avionima.

Čak i neki brendovi koji se polako gase, kao što je Brookstone vide priliku da ostanu “da plivaju” baš na aerodromima, koji imaju stalni promet.

Prošle godine, kada je kompanija podnela zahtijev za bankrot i saopštila da će zatvoriti svih preostalih 101 centara, ona je otvorila svojih 35 prodavnica na aerodromima. (CNN Money, Swot)однноклассникикак найти человека по сим картекарповое кресло купитьilminaНарек Тунянmieux à moscou