VLASENICA – Obim proizvodnje preduzeća “Alpro” iz Vlasenice, koje proizvodi aluminijumske profile i posluje u sastavu industrijske grupacije “Alumil” iz Grčke, u prvih šest mjeseci ove godine iznosio je 11 miliona KM i veći je za više od deset odsto u odnosu na isti period prošle godine.

Prodaja je u prvom polugodištu, preko preduzeća "BH aluminijum", koje je zaduženo za distribuciju ovih proizvoda na području BiH, povećana oko 15 odsto, a najbolji rezultati zabilježeni su na hrvatskom tržištu, gdje je izvoz udvostručen u odnosu na isti period lani.

Direktor marketinga "BH aluminijuma", Vladan Nastić, rekao je da su polovinu proizvoda izvezli na regionalna tržišta, Hrvatsku, Sloveniju, Makedoniju, i druga, dok su preostali dio prodali na domaćem tržištu.

– Zadovoljni smo postignutim rezultatima, posebno uspjehom na hrvatskom tržištu, jer nam je plan da nakom liderske pozicije koju smo u BiH zauzeli kada je u pitanju proizvodnja arhitektonskih profila od aluminija, to učinimo i na okolnim tržištima – istakao je Nastić, uz napomenu da je ukupna vrijednost proizvodnje u toku prošle godine premašila 20 miliona KM, dok je prodaja povećana za 30 odsto.

On je dodao da u ovoj godini nije bilo značajnih investicija u tehnološka postrojenja, ali se ulagalo u razvoj novih proizvoda i dobijanje potrebnih sertifikata za kvalitet.

– Uveli smo sistem aluminijumskih profila bez termičkog prekida, vrhunskog kvaliteta, koji se bez problema može plasirati na evropska tržišta. Za potrebe hrvatskog tržišta za naše profile pribavili smo ateste i sertifikate kvaliteta. Svi naši proizvodi imaju "ce" znak i propraćeni su drugim odgovarajućim sertifikatima najprestižnijih evropskih institucija – naveo je Nastić.

Naglasio je da kupcima nude samo visokotehnološke proizvode, koji mogu odgovoriti zahtjevima najekstremnijih uslova, što je još jedna potvrda kvaliteta i inovativnosti ovog preduzeća.

Kada bi se stanje u oblasti građevinarstva, od kojeg zavise, popravilo, poslovanje "BH aluminijuma" bi bilo još uspješnije.

– Nažalost, ova oblast je u teškoj situaciji i bilježi konstantan pad. Nadamo se da će se to promijeniti i da će doći do novih investicija u građevinarstvu i povećanja obima poslova, što bi povećalo tražnju za našim proizvodima – rekao je Nastić.

Dok se to ne desi, u ovoj kompaniji su opredijeljni da se kvalitetom svojih proizvoda bore s konkurencijom.

– Nažalost, dok se situacija ne popravi, neće biti prostora za neke nove značajnije investicije i otvaranje novih radnih mjesta. Za sada nam je plan da da zadržimo postignute rezultate – rekao je Nastić.

Izvor Agencije