ZVORNIK – Fabrički krug zvorničke “Alumine” veliko je gradilište. Izgrađeno je više novih objekata površine 16.000 kvadratnih metara koji mijenjaju sliku fabrike, ali i proizvodni program ovog privrednog giganta u istočnom dijelu Republike Srpske. Proizvode izvozi u 44 zemlje svijeta, a trenutno zapošljava više od 1.500 radnika.
Iako je poslovnu 2018. godinu kompanija “Alumina” završila sa 97 odsto od zacrtanog plana, poslovni ciljevi u ovoj godini znatno su veći. Odluka menadžmenta da uđe u fazu proizvodnje fino precipitiranih hidrata, za rezultat ima pokriveno cijelo evropsko tržište.
– To je novi objekat koji radimo za fazu tri B da bismo mogli proširiti proizvodnju na 60.000 tona na godišnjem nivou. Objekat je oko 5.200 kvadratnih metara, objekat i oprema će koštati oko 13 miliona maraka – kaže Milorad Motika, predsjednik Upravnog odbora kompanije “Alumina”.
Projekat je rezultat rada domaćih stručnjaka, zbog čega “Alumina” odavno važi za svjetskog giganta koji svojim proizvodima osvaja tržišta.
– Ovo je bio jedan zaista ozbiljan projekat, nešto što mi nismo imali od izgradnje fabrike, od tog momenta pa kroz čitavu istoriju fabrike ovo je jedan od najvažnijih projekata – ističe Dalibor Kandić, inženjer hemijske tehnologije.
Zoran Šakotić, inženjer elektrotehnike naglašava značaj razvojnog puta “Alumine”.
– Alumina neće stati na ovom projektu, ima svoj razvojni put, čitav plan projekata za razvoj proizvoda koji imaju perspektivu na tržištu – objašnjava Zoran Šakotić.
U “Alumini” ne kriju da su dosta vremena i novca potrošili kako bi fabriku usmjerili prema nemetalskom programu što se ispostavilo kao najveći poslovni uspjeh.
– Nema stajanja, vi znate u kakvom vremenu živimo, i ako bi stali mi bi izgubili korak sa našim potencijalnim konkurentima. Moramo ići dalje, htjeli ili ne htjeli – dodao je Milorad Motika.
Petogodišnji strateški plan Komanije “Alumina” podrazumijeva da se svake godine povećava izvoz, obim proizvoda, prijem novih kadrova i investiranje u profitabilno poslovanje svakog proizvoda. (RTRS)