Apple je u trećem tromjesečju ostvario snažan rast prihoda i dobiti, ali zbog slabijih nego što se očekivalo procjena daljeg rasta, cijena dionice tog tehnološkog diva oštro je pala, pa je njegova tržišna vrijednost skliznula ispod 1.000 milijardi dolara. Prema poslovnom izvještaju, objavljenom u četvrtak, prihodi Applea dostigli su u trećem kvartalu gotovo 63 milijarde dolara, što je 20 posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju.

Pritom je čista dobit Applea skočila 31 posto, na 14,1 milijardu dolara.

Uprkos snažnom rastu dobiti i prihoda, cijena dionice Applea pala je u četvrtak u produženom trgovanju nakon zatvaranja Wall Streeta u jednom trenutku potonula 7 posto, pa je taj tehnološki div na tržišnoj vrijednosti izgubio otprilike 70 milijardi dolara.

Zbog toga je vrijednost najvrijednije tehnološke kompanije u svijetu skliznula ispod 1.000 milijardi dolara.

To je posljedica procjene poslovodstva kompanije da će u četvrtom tromjesečju, kada prodaja snažno raste zbog božićnih praznika, njeni prihodi iznositi između 89 i 93 milijarde dolara, dok su analitičari u anketi Reutersa očekivali 93 milijarde.

U posljednjem prošlogodišnjem tromjesečju prihodi Applea iznosili su 88,3 milijarde dolara.

Oprezne procjene posljedica su, među ostalim, negativnog uticaja kursnih razlika, kao i makroekonomska slabost nekih tržišta u razvoju, kao što su Brazil, Indija, Rusija i Turska, kazao je izvršni direktor Applea Tim Cook.

Negativno je na cijene dionice uticala i najava kompanije da će prestati da izvještavaju o broju prodatih iPhonea, iPada i Mac kompjutera.

Analitičari kažu da to nije dobro jer je prodaja najvažnijeg Appleovog proizvoda pametnog telefona iPhonea već dugo vremena ključni pokazatelj uspjeha kvartalnog poslovanja. Bez objave broja prodanih iPhonea, biće nemoguće, kažu analitičari, izračunati prosječnu prodajnu cijenu tog pametnog telefona.

S druge strane, poslovodstvo kompanije poručuje da broj prodatih primjeraka iPhonea postaje manje važan jer kupci kupuju proizvode u paketu, uključujući pretplatu na Apple Music uslugu.

No, to nije zadovoljilo analitičare.

„Kompanije obično prestaju da izvještavaju o metrici kada se metrika preokreće. To ne izgleda dobro za Apple”, kaže Walter Piecyk, analitičar u tvrtki BTIG Research.

Apple je, inače, u trećem tromjesečju prodao 46,9 miliona iPhonea, malo više u odnosu na 46,7 miliona u istom prošlogodišnjem razdoblju, i manje od očekivanja analitičara od 47,5 miliona. (Bankar.me)