SARAJEVO – Ombudsmen za zaštitu potrošača u BiH Dragan Doko smatra da je stvarna uloga bankarskog ombudsmena da štiti prvenstveno interese banke pod krinkom zaštite interesa klijenata.

“Banke upotrebom naziva bankarski ombudsmen žele da stvore zabunu kod potrošača i obmanu javnost…Bankarski ombudsmen štitio bi prava potrošača kao što bi lisica štitila kokoši u kokošinjcu” – rekao je Doko.

On je pojasnio da je bankarski ombudsmen radno mjesto sistematizovano internim aktom banke pri odjeljenju marketinga, što upućuje na njegovu stvarnu ulogu i ciljeve, tj. da nije nezavisan institut, već je u funkciji zaštite prvenstveno interesa banke pod krinkom zaštite interesa potrošača.

Doko zaključuje da bankama nije potreban bankarski ombudsmen ako bi bio poštovan i primjenjivan Zakon o zaštiti potrošača u BiH, koji banke zaobilaze u svojim propisima i praksi.

On je podsjetio da banke nisu primijenile ni Smjernice i preporuke u sektoru potrošačkih kredita koje je izdao Ombudsmen u aprilu 2009. godine.

Izvor Agencije