SARAJEVO – Ekonomska diplomatija ima ključnu ulogu u smanjenju trgovinskog deficita i unapređenju izvoznih mogućnosti kompanija iz BiH, smatra ekonomski stručnjak Spoljnotrgovinske komore BiH Duljko Hasić.

“Ekonomska diplomatija je najbolji način da damo informacije o našim potencijalima, mogućnostima, proizvodima i uslugama. Naš prijedlog je da se u okviru ambasada u drugim zemljama postave stručni ljudi koji će krčiti put našim kompanijama i lobirati za plasman naše robe na inostrana tržišta”, istakao je Hasić.

Prema njegovim riječima, brojne su mogućnosti koje se otvaraju kompanijama BiH, a koje bi uz odgovarajući diplomatski angažman mogle dovesti do poslovnog uspjeha, a jedna od njih je i plasman sertifikovanih halal proizvoda koji se sve više traženi u zemljama EU, kao i bolja promocija prirodnih i turističkih ljepota BiH u svijetu.

Hasić je istakao da se u svijetu kao dobar primjer navodi Francuska, kao zemlja koja je skoro do savršenstva razvila ekonomsku diplomatiju, te da bi BiH od nje mogla puno toga naučiti kada je riječ o lobiranju za domaće proizvode, prenosi portal “eKapija”.

“Svi francuski predsjednici prilikom svakog susreta sa stranim zvaničnicima prvo se predstavljaju kao ekonomski atašei, stavljajući francusku ekonomiju na prvo mjesto, pa tek onda održavaju sastanke na političkom nivou”, naglasio je Hasić.

Prema njegovim riječima, izvoz koji ostvaruje BiH, a koji nije na zadovoljavajućem nivou, najbolje govori koliko privreda trpi zbog neuspostavljanje ekonomske diplomatije, a problematično je i to što se skoro 95 odsto izvoza ostvaruje na tržištima deset do dvanaest zemalja, zanemarujući ogromna tržišta kao što su Rusija ili arapske zemlje.

“Naši proizvodi imaju minorno ili nikakvo učešće na ovim tržištu, a upravo su ove zemlje prostor gdje trebamo tražiti svoju priliku”, naveo je Hasić, dodajući da će ekonomska diplomatija postati sve važnija u narednom periodu, kada će doći do veće konkurencije i najezde superiornih proizvođača.

Izvor Agencije