ZAGREB – Dok se u Srbiji žale da im je znatno pao izvoz čokolada u Hrvatsku, Hrvatska, s druge strane, bilježi snažan rast izvoza čokolada upravo na srpsko tržište.

To pokazuju podaci Hrvatske gospodarske komore (HGK) i Državnog zavoda za statistiku (DZS), prema kojima je izvoz čokolada iz Hrvatske u Srbiju od 2016. do 2018. godine povećan skoro za četvrtinu. Još veći skok izvoza čokolada u Srbiju, oko 44 odsto zabilježen je prošle godine, piše Jutarnji list.

Čokolade su već godinama među najprodavanijim hrvatskim proizvodima na srpskom tržištu. Dok ih 2015. godine, prema podacima HGK, nije bilo među top pet hrvatskih proizvoda koji su se izvozili u Srbiju, već u 2016. godini zauzimaju treće mjesto, s udjelom u ukupnom izvozu u Srbiju od 3,5 odsto, te vrednošću izvezenih proizvoda nešto manjom od 18,2 milion a evra.

U prošloj godini dolazi do prave eksplozije izvoza čokolada na tržište Srbije: ukupan izvoz hrvatskih čokolada izvezenih u Srbiji lani je iznosio skoro 22,7 miliona evra, što je činilo oko 3,6 odsto ukupnog hrvatskog izvoza u Srbiju, a čokoladama osiguralo uspon na drugo mjesto hrvatskih proizvoda koji se izvoze u Srbiju.

Mato Brlošić, član Upravnog vijeća Hrvatske poljoprivredne komore i odličan poznavalac hrvatskog prehrambenog sektora, kaže da razloge pada prodaje srpskih čokolada u Hrvatskoj i rasta prodaje hrvatskih čokolada u Srbiji vidi najprije u tome što su hrvatske kompanije uočile dobru priliku na tom tržištu i što na njemu postoji velika potražnja za hrvatskim čokoladama.

Sa druge strane, dodaje on, valja voditi računa i o tome što je Fortenova (bivši Agrokor) vlasnik jednog od najvećih trgovačkih lanaca u Srbiji, Idee. Brojni hrvatski izvoznici koriste upravo police Idee za plasman svojih proizvoda na srpskom tržištu.

A nijedan srpski maloprodajni lanac nije prisutan u Hrvatskoj čime i srpski proizvodi na hrvatskom tržištu imaju manji manevarski prostor, iako svoje proizvode u Hrvatskoj delom plasiraju i preko Konzuma i drugih velikih trgovačkih lanaca. (Jutarni list)