BEOGRAD – Kompanija Huawei je i dalje jedina kineska firma na godišnjoj listi najvrijednijih brendova časopisa Forbs za 2018. godinu, ali je ove godine napredovala zahvaljujući skoku vrijednosti svog brenda.

Huawei se popeo na 79. mesto Forbsove rang liste sa prošlogodišnjeg 88. mjesta, zahvaljujući vrijednosti brenda od 8,4 milijardi dolara u odnosu na vrijednost od 7,3 milijarde dolara iz 2017. godine kada je prvi put dospio na ovu listu, poručuju iz te kompanije.

Kompanije koje se bave tehnologijom dominiraju listom i zauzimaju prvih pet mjesta, a skoro 20 odsto kompanija sa TOP 100 liste pripadaju ovoj industriji.

Kompanija Apple je osmu godinu zaredom završila na prvom mjestu, dok su se ispod našle kompanije Google, Microsoft, Facebook i Amazon.

Kompanije koje su dospele na TOP 100 listu potiču iz 16 različitih država i regiona širom svijeta, pri čemu ih je najviše iz SAD (54), dok se iza nalaze Njemačka sa 12, a Japan i Francuska sa po 7 brendova.

Prema podacima kompanije IDC, udio na tržištu kompanije Huawei je porastao za 13,8 odsto i dostigao cifru od 11,7 procenata, što je stavlja na treće mjesto u svijetu za period prvog kvarltala 2018. godine. (Tanjug)