SARAJEVO – Drvna industrija BiH ostvarila je prošle godine izvoz u vrijednosti od oko 924 miliona KM, što je 11,7 odsto više nego godinu ranije, a pokrivenost uvoza izvozom iznosila je 384 odsto, izjavila je u Sarajevu sekretar Asocijacije drvne industrije i šumarstva Spoljnotrgovinske komore BiH Selma Bašagić.

text

Uoči održavanja Izborne skupštine Asocijacije, Bašagićeva je istakla da je prošle godine najviše izvezeno namještaja, čije je učešće u ukupnom izvozu iznosilo 36,8 odsto, te da je pokrivenost uvoza izvozom namještaja bila 443 odsto.

„Izvoz drvne industrije i šumarstva BiH u januaru i februaru ove godine iznosio je 152,16 miliona KM, što je za 25,4 odsto više nego u prva dva mjeseca 2013. godine“, rekla je Bašagićeva novinarima, pojasnivši da je to povećanje rezultat većeg izvoza ogrevnog drveta, namještaja i rezane građe.

Prema njenim riječima, u ukupnom izvozu u prva dva mjeseca, izvoz namještaja je najznačajniji i njegovo učešće iznosi 41,4 odsto, dok učešće svih ostalih proizvoda iz drvne industrije iznosi 58,6 odsto.

Bašagićeva je navela da je pokrivenost uvoza izvozom namještaja iznosila 41,4 odsto, dok je ukupna pokrivenost uvoza izvozom u drvnoj industriji BiH u prva dva mjeseca iznosila 470,7 odsto.

Na Skupštini Asocijacije drvne industrije i šumarstva Spoljnotrgovinske komore BiH za predsjednika Asocijacije izabran je Suad Ećo, direktor sarajevske firme „Ećo kompani“.

Za potpredsjednike su izabrani brend menadžer firme „Ekonomik“ Vitez Lordan Iličić i rukovodilac sektora izvoz-uvoz „GMP Kompani“ Laktaši Milan Tramošljika, saopšteno je iz STK.

Oni su ujedno članovi Odbora, operativnog tijela Asocijacije, čijih je 15 članova izabrano na današnjoj Skupštini. Svi mandati su na četiri godine.

Na današnjoj sjednici predstavljena je nova usluga STK za preduzeća u BiH, a riječ je o izdavanju „pečata povjerenja“ Komore koji omogućava preduzećima širom svijeta da lakši pronađu poslovne partnere.

To je međunarodni pečat poslovnog povjerenja i izdaje se u svrhu podizanja nivoa prepoznatljivosti preduzeća na međunarodnom tržištu, kao i povećanja njihove konkurentnosti, a ustanovili su ga Međunarodna trgovinska komora i Svjetska komorska federacija putem Svjetske komorske mreže.