JAHORINA – Višemilionska investicija Olimpijskog centra “Jahorina” u izgradnju savremenih šestorosjednih žičara predstavlja ogroman podstrek za hotelijere na planini da i dalje rade na poboljšanju kvaliteta ponude, ali i svojevrsnu nagradu za dosadašnji uloženi trud na izgradnji modernih smještajnih kapaciteta, koji su svojom pojavom probudili nadu da planinska kraljica RS i BiH može vratiti stari sjaj i postati turistički centar evropskog formata.

Ovako o velikim ulaganjima u primarne sadržaje na skijaškim stazama razmišljaju u Udruženju hotelijera s Jahorine, čiji predsjednik, Aleksandar Prović Bato, kaže da je upravo ovakav projekat trebao olimpijskoj planini kao cjelovitoj turističkoj destinaciji kako bi se moglo govoriti o značajnijem iskoraku u razvoju turizma na ovim prostorima.

– Sve naše dosadašnje samostalne investicije, koje nisu bile male, naprotiv, bile bi gotovo uzaludne da nije uslijedila realizacija velikih razvojnih planova poput izgradnje šestorosjeda. Činjenica je da su hotelijeri išli korak ispred, ali je činjenica i da smo vjerovali u obećanja Vlade RS i premijera Milorada Dodika koja se, evo, ispunjavaju i donose nam svojevrsnu sigurnost u pogledu ekonomske opravdanosti dosadašnjih ulaganja i ambicioznih planova koje želimo realizovati u narednom periodu, s jasnim ciljem da stvari dovedemo na onaj nivo kada ćemo bez imalo lažne skromnosti moći glasno da izgovaramo svojevrstan slogan "kažeš turizam, misliš Jahorina" – kaže Prović, naglašavajući da svi hotelijeri apsolutno podržavaju sve napore OC "Jahorina" u smjeru znatnog podizanja kvaliteta primarnih sadržaja na jahorinskim skijaškim stazama.

Prović kaže kako je opšti interes svih koji učestvuju u kreiranju turističkog proizvoda na Jahorini, pa tako i Udruženja hotelijera koje predvodi, da privuku što veći broj turista, ističući da su hotelijeri u tom kontekstu već učinili iskorak smanjujući cijene u rasponu od pet do 30 odsto, što bi, cijeni, trebalo donijeti i pozitivan efekat.

– Svakako, učinili smo sve i kako bismo otklonili nedostatke koji su nas pratili prethodnih godina, te na jedan moderan i marketinški agresivan način zajednički sa OC "Jahorina" nastupili na svim sajmovima u regionu, vjerujući da smo poboljšali kvalitet ponude i usluga – kaže Prović, podsjećajući da hotelijeri okupljeni u Udruženju raspolažu sa oko hiljadu ležaja, od kojih je više od polovine u visokokategorisanim hotelima sa četiri zvjezdice.

Ne krije da su planovi za budućnost ambiciozni u svakom pogledu, te da bi njihova realizacija Jahorinu trebalo da izvede i na probirljivo evropsko turističko tržište i to na način da bude atraktivna destinacija tokom cijele godine, a ne isključivo i samo tokom zimske sezone.

– Vjerujemo da smo na putu da obogatimo i ljetnu ponudu, te i u tom segmentu postanemo konkurentni na tržištu, a već postoje jasne namjere za izgradnju sportskih sadržaja, biciklističkih staza i staza za šetanje, kao i uvrštavanje segmenta takozvanog adrenalinskog turizma, poput popularnog paraglajdinga – najavio je Prović planove ovdašnjih hotelijera, čija bi realizacija, reče, trebalo da uslijedi već početkom naredne godine.

Sportske manifestacije i dvorana

Prović optimistično najavljuje da će Jahorina uskoro ponovo biti mjesto održavanja velikih sportskih takmičenja, pronalazeći uporište za takvu tvrdnju i u činjenici da je preko OK BiH već pokrenuta aktivnost u vezi s kandidaturom za Zimske olimpijske igre mladih.

– Jahorina je već domaćin najprestižnijih košarkaških i fudbalskih kampova u regionu, a vjerujemo da će uskoro biti izgrađena i manja sportska dvorana, koja bi omogućila i dolazak profesionalnih ekipa na pripreme – kaže Prović, ističući da je sve to, zajedno sa investicijama u sadržaje zimskog turizma, dovoljan razlog za optimizam po pitanju budućnosti olimpijske planine.

Izvor Fokus