Na osnovu podataka o broju korisnika i mjesečnim prihodima, analitičari su izračunali koliko bi mogla da iznosi mjesečna pretplata na Facebook.

Niko od korisnika Facebook-a ne treba da se plaši da će ova društvena mreža u budućnosti biti dostupna jedino pretplatnicima, ali o mogućnosti verzije ‘Fejsa’ na kojoj neće biti oglasa, a za koju će biti potrebno platiti mjesečnu pretplatu, govori se sve više nakon što je otkriveno kako su korisnički podaci desetine miliona ljudi završili u rukama analitičara Kambridž Analitike.

Čak i Mark Zakerberg prilikom nedavnog svjedočenja pred članovima Kongresa nije isključio mogućnost pretplatničke verzije, te je rekao kako je to ideja o kojoj bi mogli razmisliti.

Najvažnije pitanje koje se nameće vezano za pretplatu na Facebook jeste – cijena, odnosno koliko bi Zakerberg mogao da mjesečno naplaćuje korišćenje ove mreže i koliko para vrijede korisnički podaci i svi ti oglasi koji se prikazuju na internet i mobilnim verzijama Facebook-a.

Ali, na Tech Crunche-u misle da mjesečna pretplata ne bi iznosila sedam dolara, već bi ona trebalo da bude puno veća, jer smatraju da upravo korisnicima koji mogu platiti mjesečnu pretplatu za Facebook najveći dio oglašivača želi da plasira oglase.

Iako je tu cifru teško odrediti, analitičari veruju da bi se ona mogla kretati između 11 i 14 dolara mjesečno, pa je pitanje koliko bi korisnika zaista moglo/htjelo godišnje da plati skoro 170 dolara za surfanje Facebook-om bez oglasa, a kako ova mreža ionako prati korisnike koji ni nemaju profil na toj mreži, čini se da ni to ne bi bila garancija za potpunu privatnost. (Agencije)