BANJALUKA – Kompanije u BiH su uglavnom društveno neodgovorne, smatra 58 odsto predstavnika firmi koje su učestvovali u istraživanju agencija “Prime Communications” o društveno odgovornom poslovanju u BiH .

Da kompanije uopšte nisu društvene odgovorne smatra 13 odsto ispitanika, dok 29 odsto tvrdi da su uglavnom društveno odgovorne.

Predstavnici kompanije (92%) rekli su da je društveno odgovorno poslovanje uvršteno u godišnje planove njihovih kompanija, međutim njih 87,5 % dodaje da su kompanije u BiH okupirane drugim prioritetima i da će mnogo više vremena trebati da društveno odgovorno poslovanje zauzme značajno mjesto u BiH.

U istraživanju je učestvovalo više od 30 predstavnika uglednih kompanija kao što su Mercator, P&G, Bosnalijek, FDS, ASA Prevent, Pro Credit bank, UniCredit bank, Violeta, Podravka, OMV, BBI, Via media, Posao.ba i mnoge druge.

Istraživanje je sprovedeno i sa više od 30 novinara iz medijskih kuća sa cijele teritorije BiH. Kao društveno najodgovornije kompanije novinari su prepoznali Hypo Alpe Adria Group, HT Eronet i BH Telecom, slijede Bosnalijek, P&G i Avon. Za predstavnike kompanija društveno najodgovorniji su Fabrika duhana Sarajevo, BH Telecom i Bosnalijek, ali su pri vrhu spiska i M-tel, Raiffeisen banka i Podravka.

„Istraživanje je urađeno sa predstavnicima kompanija u BiH i sa novinarima sa ciljem da se utvrdi da li kompanije u BiH strateški planiraju društveno odgovorno poslovanje, da li odvajaju budžete za društveno odgovorne akcije, koje segmente naročito podržavaju i da li imaju dobre odnose sa predstavnicima medija u komuniciranju društveno odgovornih aktivnosti. Dobiveni podaci će svakako biti dobra polazišta za predstavnike kompanija u BiH za razvijanje strategija DOP-a u budućnosti, kao i podsticaj za druge kompanije da se u ovom segmentu što više aktiviraju“, istakla je Lejla Brčaninović, PR direktor agencije "Prime Communications".

Za novinare su primjeri u društveno odgovornom poslovanju one kompanije koje su odgovorne prema zaposlenicima, zatim one koje imaju kvalitetne proizvode i koje posluju u skladu sa korporativnim načelima. Po mišljenju novinara kompanije bi trebale ulagati najviše u obrazovanje, zatim u rješavanje socijalnih problema i ekologiju.

Izvor Agencije