NJUJORK – Tehnološki div Marka Zakerberga ostvario je rekordnu neto dobit u trećem kvartalu od skoro 5 milijardi dolara.

Prema poslovnom izvještaju, čista dobit Fejsbuka dosegla je u proteklom kvartalu 4,7 milijardi dolara, što je 79 odsto više nego godinu dana prije.

Pritom su prihodi od oglašavanja porasli za 49 odsto, na 10,14 milijardi dolara, pri čemu prihodi od oglašavanja na mobilnim uređajima čine 88 odsto ukupnih prihoda od oglašavanja.

Oglašivači već duže preusmjeravaju novac iz televizijskog u oglašavanje na web i mobilnim platformama, a Fejsbuk je jedna od kompanija koja od toga ima najviše koristi, premda je na mobilnom video tržištu suočen sa žestokom konkurencijom Snapčeta i Jutjuba, koji takođe svakodnevno privlače milione posjetilaca.

Prema podacima iz poslovnog izvještaja, Fejsbuk je na kraju drugog tromjesečja imao 2,07 milijardi aktivnih mjesečnih korisnika širom sveta, što je 16 odsto više nego godinu dana prije. Pritom je dvije trećine njih tu društvenu mrežu koristilo svakoga dana.

Kompanija je, takođe, izvijestila da trenutno ima oko šest miliona aktivnih oglašivača, među kojima mnoge male i srednje velike kompanije.

Sudeći po poslovnim rezultatima, skandal zbog lažnih oglasa na Fejsbuku plaćenih iz Rusije kojima se pokušalo uticati na lanjske predsjedničke izbore u SAD-u zasad nije uticao na finansijsko poslovanje te društvene mreže.

Ali, Fejsbuk je nedavno najavio da će zaposliti hiljadu radnika koji će se boriti protiv lažnih oglasa, a Mark Zakerberg, izvršni direktor koji je i osnovao Fejsbuk 2004. godine, najavio je i druge mjere kako bi se povećala sigurnost te društvene mreže, a to bi, kaže, ubuduće moglo uticati na zaradu kompanije.

Premda su poslovni rezultati kompanije bolji nego što su analitičari očekivali, cijena deonice Fejsbuka pala je u sredu u produženom trgovanju nakon zatvaranja Vol strita za 1,5 odsto.

Međutim, od početka godine cijena akcije na dobitku je skoro 60 odsto, pri čemu je početkom ove nedjelje dosegla rekordne nivoe. Poslovni dnevnik