SA­RA­JE­VO – Dan za­lju­blje­nih je da­tum u go­di­ni ka­da za­lju­blje­ni ši­rom svi­je­ta, pa i u Bo­sni i Her­ce­go­vi­ni tro­še vi­še ne­go ika­da ra­ni­je, što po­ka­zu­je i po­većanje od 31% u bro­ju tran­sa­kci­ja iz­vrše­nih u pe­ri­odu ne­po­sre­dno uoči i na sam pra­znik u pro­te­kle tri go­di­ne.

Ko­ri­sni­ci sve vi­še nov­ca tro­še ka­ko bi dra­goj oso­bi i se­bi priu­šti­li ne­pro­cje­nji­va is­kus­tva, a ma­nje za ku­po­vi­nu tra­di­ci­onal­nih po­klo­na po­put cvi­jeća, na­ki­ta i lju­ba­vnih čes­tit­ki.

Po­ka­zu­ju ovo po­da­ci “Mas­ter­card Lo­ve­in­dexa”, pre­ma ko­jem je u po­ras­tu i broj re­zer­va­ci­ja ho­tel­skog smje­šta­ja do 22%, kao i bu­ki­ra­nja le­to­va za odla­zak na ro­man­tične des­ti­na­ci­je do 13% na glo­bal­nom ni­vou. U BiH pro­šle go­di­ne za­lju­blje­ni su po­tro­ši­li vi­še od 18.000 evra na re­zer­va­ci­je le­to­va i pre­vo­za, te vi­še od 300.000 evra na re­zer­va­ci­je ho­tel­skog smje­šta­ja uoči Da­na za­lju­blje­nih. Hra­na i da­lje pred­stav­lja si­gu­ran put do srca, što po­ka­zu­je i po­da­tak da se po­troš­nja u res­to­ra­ni­ma udu­pla­la u po­slje­dnje tri go­di­ne, dok se uku­pna vri­je­dnost tran­sa­kci­ja u odno­su na pret­ho­dnu go­di­nu po­većala za 21% i izno­si vi­še od 225.000 evra.

“‘Mas­ter­card Lo­ve­In­dex’ da­je je­din­stven uvid u to ka­ko se po­tro­šačko po­na­ša­nje vre­me­nom mi­je­nja. Pri­mat ne­pro­cje­nji­vih is­kus­ta­va u odno­su na tra­di­ci­onal­ne po­klo­ne ja­sno uka­zu­je na to da da­naš­nje ge­ne­ra­ci­je ko­ris­te Dan za­lju­blje­nih kao pri­li­ku da dožive za­je­dnička is­kus­tva. Da­nas je la­kše re­zer­vi­sa­ti i otpu­to­va­ti na želje­nu des­ti­na­ci­ju ne­go što je to bi­lo ra­ni­je, što ta­kođe utiče na po­većan broj re­zer­va­ci­ja le­to­va i ho­te­la pu­tem in­ter­ne­ta ne­po­sre­dno pri­je pra­zni­ka u po­slje­dnje tri go­di­ne”, izja­vi­li su iz kom­pa­ni­je “Mas­ter­card”.

U pe­ri­odu oko Da­na za­lju­blje­nih to­kom po­slje­dnje tri go­di­ne na glo­bal­nom ni­vou on­li­ne ku­po­vi­na je po­ra­sla za 57% po bro­ju tran­sa­kci­ja. “Mas­ter­card Lo­ve­In­dex” je go­diš­nja stu­di­ja o na­vi­ka­ma i tren­do­vima tro­še­nja uoči Da­na za­lju­blje­nih ko­ja ana­li­zi­ra tran­sa­kci­je kre­di­tnim, de­bi­tnim i pre­pa­id kar­ti­ca­ma ši­rom svi­je­ta. No­va stu­di­ja ko­ja je obu­hva­ti­la kar­tične tran­sa­kci­je iz vi­še od 53 ze­ma­lje ši­rom svi­je­ta, po­ka­za­la je da “lju­ba­vna eko­no­mi­ja” ras­te pet pu­ta brže ne­go glo­bal­na eko­no­mi­ja, sa po­troš­njom od 17% za Dan za­lju­blje­nih počev od 2017. go­di­ne, na­vo­de iz “Mas­ter­car­da”. (In­di­ka­tor)