BEOGRAD – Dionica auto-puta „Miloš Veliki“ od Obrenovca do Ljiga spremna je za saobraćaj, a taj dio auto-puta je od izuzetne važnosti, jer će rasteretiti saobraćaj na Ibarskoj magistrali, a značajno će približiti Zapadnu Srbiju i Beograd.
„Puštanjem u saobraćaj deonice auto-puta od Obrenovca do Ljiga, koja vodi do Čačka, očekuje se značajno rasterećenje saobraćaja na Ibarskoj magistrali, čime bi se i na tom državnom putu značajno poboljšala bezbednost učesnika u saobraćaju“, rekao je ranije za Tanjug Nebojša Pavlović, savjetnik ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović.

Tako će sa dionicom Ljig—Preljina u saobraćajnoj funkciji biti 103,06 km auto-puta E-763 Beograd — Južni Jadran.

„Očekujemo da će do kraja ove godine biti završena deonica Surčin—Obrenovac, a izgradnjom veze Surčina sa Novim Beogradom, kao i izgradnjom deonica Preljina—Požega—Boljare, biće kompletiran ceo Koridor 11 kroz Srbiju“, objasnio je Pavlović.

Dionica Obrenovac—Ljig je projektovana za brzine od 130 km/č, širine je 28,4 metra sa brzom, srednjom i zaustavnom trakom i čine je 42 mosta i nadvožnjaka, gde je najduži most dugačak preko 580 metara. Na njoj je bezbjednosti radi i oko 200 km odbojne ograde.

„Činjenica da je ugrađeno skoro 1,7 miliona kubika drobljenog kamenog agregata i 700.000 tona asfalta samo po sebi govori da je izgradnja bila obiman građevinski zahvat“, konstatuje on.

Na ovoj dionici je i 36 pločastih propusta, 91 cevast propust, 44 regulacije vodotokova, ukupne dužine oko 22 kilometra, petlje kod Uba, Lajkovca i Ljiga, kao i četiri naplatne rampe.

Ugrađeno je više od 80 kilometara cjevovoda za odvođenje atmosferskih voda, kao i 95 separatora koji prečišćavaju tu vodu zbog zaštite životne sredine.

Tunel „Brančić“ kod Ljiga je, zbog loše geologije, bio najveći graditeljski izazov na ovoj dionici.

Tunel „Brančic“ puštanje saobraćaja dočekuje sa najsavremenijom opremom koja će iz novoizgrađenog tehničko-operativnog centra obezbjediti stalno praćenje i upravljanje saobraćajem od petlje Ljig do izlaska iz tunela.

„Za to praćenje postoji 13 scenarija, a oprema je na vrlo visokom tehnološkom nivou“, kaže on i dodaje da osim tri redovna režima rada postoje i režimi za potencijalne incidentne situacije kao što su zastoj, pokvareno vozilo, strani predmet ili pjesak na kolovozu.

On ističe da je vrlo važno da se iz centra lako upravlja režimom saobraćaja u tunelu u slučaju požara, pojave dima i ugljen monoksida, i dodaje da je ta dionica pod nadzorom 24 sata. Svečano otvaranje autoputa “Miloš Veliki”, na dionici od Obrenovca do Ljiga, u okviru Koridora 11, planirano je u 19 časova kod petlje Ljig, gdje će se Aleksandar Vučić, predsjednik Srbije obratiti građanima.