Nevesinjski proizvođači krompira na dobrom su putu da dobiju zaštitu geografskog porijekla, odnosno zaštićeno isključivo pravo da svoj proizvod prodaju pod imenom “nevesinjski” na domaćem i inostranom tržištu. Proceduru su pokrenuli u februaru ove godine zbog duge tradicije, zaštite proizvodnje i bolje otkupne cijene.

Bit će to prvi certificiran proizvod u Hercegovini, javlja RTRS.
Duga tradicija, mjesto među četiri najveća proizvođača sjemenskoga krompira u regiji, odlični uvjeti za uzgoj organskog i krompira vrhunske kvalitete – kad se crta podvuče – više nego dovoljno za brendiranje i oznaku “nevesinjski”. Prvi koraci su učinjeni, a proizvođači su odlučni u namjeri da njihov proizvod na tržištu dobije mjesto koje zaslužuje.

Kvaliteta našeg krompira je neosporna. Njemu ne treba ni navodnjavanje, ni hemija, ni prihranjivanje. Dakle, u pitanju je čist organski proizvod, kaže Veso Radić, proizvođač krompira iz Pridvoraca.

Da bi krompir dobio oznaku “nevesinjski”, a proizvođači zaštitili svoj rad, potrebno je još nekoliko stepenica. Kada se završe procedure, ovaj krompir prodavat će se i po cijenama većim za 30 posto od sadašnjih. I, što je još važnije, spriječit će se zloupotrebe naziva i situacije da se pod “nevesinjski” na tržnicama prodaje krompir iz uvoza ili drugih krajeva BiH.

U mnogim mjestima krompir se prodaje pod oznakom ‘nevesinjski’, a ko zna odakle je. Na primjer, u Čapljini na tržnici imamo takvu situaciju”, kaže Radovan Unković, proizvođač iz Ljeskovika.

Stručnjaci uvjeravaju da je zaštita oznake jedini put da se zloupotrebama imena i porijekla proizvoda stane u kraj. Inspekcije imaju pravo reagirati i ukloniti proizvod koji nosi oznaku imena, a za to nema odobrenje, kaže Dragan Brenjo, zamjenik direktora Agencije za sigurnost hrane BiH.

Načelnik općine Nevesinje, Milenko Avdalović kaže da proizvođači imaju punu podršku općine, te da je u toku izrada studije, nakon čega slijedi ispunjavanje uvjeta za dobivanje oznake porijekla. Uz krompir, Hercegovina ima veliki broj proizvoda kojim bi mogla “osvajati” svijet, ali na tržištu nemaju mjesto koje zaslužuju.
Jedan od razloga je taj što nema brendirane proizvode.