BANJALUKA – Obilježavanjem dionice autoputa Banjaluka – Doboj počeli su prvi pretpripremni radovi na trasi ovog budućeg autoputa.

Dušan Topić, direktor “Autoputeva RS”, objasnio je da se zasad samo vrši obilježavanje već eksproprisanih parcela i to na taj način što se skida humus duž linije eksproprijacije s jedne i druge strane pojasa, koji je širok 50 do 80 metara.

Prema njegovim riječima, humus se skida samo s ivica trase, dok se unutrašnji dio ne dira.

“Cilj ovog posla je dvojak. Njim se pokazuje napredak eksproprijacije, ali i da se kod vlasnika parcela na određeni način stvori jasna slika da ne treba da se vraćaju na njih. Iz dosadašnjeg iskustva u gradnji autoputa prema Gradišci dešavalo se da se, iako je izvršena eksproprijacija i isplaćeno sve, ako se odmah ne počne s radovima, stari vlasnici vrate i počnu nešto sijati”, priča Topić.

Kako kaže, tu nije problem što siju, već što kasnije, kada dođe izvođač radova, ne daju da uđe u posjed, a onda čitav postupak mora biti obnovljen, moraju tražiti određene odluke Vlade i asistenciju policije za uvođenje u posjed, što sve oduzima vrijeme.

“Prvobitna ideja je da obilježavanje bude urađeno na dionici od 27 kilometara na teritoriji opština Derventa i Doboj, gdje je eksproprijacija završena i nema građevinskih objekata”, navodi Topić.

Kaže da je za radove na ovim poslovima u Derventi i Doboju angažovano preduzeće “MG mind”, dok će u Laktašima i Prnjavoru obilježavanje trase raditi “Niskogradnja”.

“Oni su angažovani u sklopu redovnih ugovora o održavanju i dat im je nalog za te dodatne radove”, kazao je Topić podsjećajući da se tu ne radi o velikim sredstvima pošto skidaju samo humus s poljoprivrednih parcela, gdje ima trave i šiblja, dok ništa neće raditi na presijecanju komunikacija, mjestima gdje ima šume, a takođe neće probijati nikakve novi pristupne puteve.

Što se tiče pravih pripremnih radova koje bi trebalo da počne “Štrabag”, Topić je kazao da ostaje mogućnost da se s njima krene već na jesen ako budu ispunjeni svi uslovi, tačnije ako bude obezbijeđena građevinska dozvola.

Prema njegovim riječima, najvažnije je da koncesionar obezbijedi sredstva i uđe u posao.

“Ukoliko se s pripremnim radovima počne na jesen – dobro i jeste, ali prave radove u svakom slučaju treba očekivati na proljeće”, ističe Topić.

Dionica autoputa Banjaluka – Doboj duga je oko 72 kilometra i činiće jednu od trasa buduće mreže autoputeva kroz RS.

Ukoliko sve bude teklo prema planu, završetak autoputa Banjaluka – Doboj se može očekivati do kraja 2011. godine.

Izvor Agencije