BANJALUKA – “Banjalučka pivara”, “Celex “, “Vitaminka”, “Vitinka” Kozluk i Rafinerija ulja Modriča pozitivni su primjeri preduzeća koja su svoje poslovanje uskladila sa odgovarajućim međunarodnim standardima kvaliteta, koja ulažu u primjenu nove tehnologije i inovacije i time doprinose unapređenju konkurentnosti domaće privrede.
Kazala je to rukovodilac Centra za kvalitet i razvoj u Privrednoj komori RS Olivera Radić.
Ova preduzeća, kaže Radićeva, posebnu pažnju posvećuju kvalitetu proizvoda u cilju zadovoljenja sve većih zahtjeva kupaca i ostvarivanja konkurentske prednosti.
“Ponuditi kupcu nov proizvod koji odgovara njegovim zahtjevima i koji prevazilazi njegova očekivanja za preduzeće predstavlja sigurnu budućnost”, kazala je Radićeva.
Kada je u pitanju analiza konkurentnosti jedne zemlje, Radićeva naglašava da Svjetski ekonomski forum razmatra više od 130 parametra konkurentnosti kao što su stepen makroekonomske stabilnosti, stepen razvijenosti infrastrukture, kvalitet obrazovanja neke zemlje i druge.
Ona smatra da su nedovoljna posvećenost unapređenju konkurentnosti i poremećaji na tržištu izazvani svjetskom ekonomskom krizom jedan od razloga zbog kojeg BiH nije uvrštena na listu najnovijeg "Godišnjaka svjetske konkurentnosti 2009".
“Privreda BiH u uslovima liberalizacije tržišta susreće se sa sve većim prisustvom konkurencije i to najčešće tržišnih lidera. Ostvarivanje konkurentske prednosti postala je ekonomska nužnost i izazov za preduzeća u BiH i RS”, dodala je Radićeva.
Ona je istakla da se trenutno radi na izradi strategije za unapređenje konkurentnosti na nivou BiH što je izuzetno važno za unapređenje konkurentnosti privrede BiH.