SARAJEVO – BiH je u prvih devet mjeseci izvezla robe u vrijednosti od 6,408 milijardi KM, što je za 1,8 odsto više nego u istom periodu lani, dok je uvoz iznosio oko 11,886 milijardi KM, što je za 6,5 odsto više nego u istom periodu prethodne godine.

Pokrivenost uvoza izvozom iznosila je 53,9 odsto, dok je spoljnotrgovinski robni deficit iznosio oko 5,478 milijardi KM, saopšteno je iz Agencije za statistiku BiH.

U prva tri kvartala izvoz u zemlje CEFTA iznosio je 963 miliona KM, što je za jedan odsto manje nego u istom periodu 2013.godine, dok je uvoz iznosio 1,336 milijardi KM, što je za 11 odsto više nego u istom periodu prethodne godine.

Pokrivenost uvoza izvozom iznosila je 72,1 odsto.

Izvoz u zemlje EU za devet mjeseci iznosio je 4,703 milijarde KM, što je za 0,5 odsto više nego u istom periodu lani, dok je uvoz iznosio 7,083 milijarde KM, što je za 4,6 odsto više nego u istom periodu prošle godine. Pokrivenost uvoza izvozom iznosila je 66,4 odsto.

Agencija za statistiku BiH je takođe objavila da su cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH mjerene indeksom potrošačkih cijena u septembru veće za 0,5 odsto nego u avgustu.

U saopštenju se navodi da su odjeća i obuća skuplji za 4,3 odsto, alkoholna pića i duvan za 2,2 odsto, hrana i bezalkoholna pića za 0,6 odsto, obrazovanje za 0,4 odsto, zdravstvo za 0,3 odsto, stanovanje i režijski izdaci za 0,2 odsto, te komunikacije za 0,1 odsto.

Cijene u rekreaciji i kulturi niže su za 0,3 odsto, u ostalim dobrima i uslugama za 0,1 odsto, dok u ostalim odjeljcima u septembru nisu zabilježene promjene cijena u odnosu na avgust.

Cijene u BiH u septembru ove, u odnosu na isti mjesec prethodne godine u prosjeku su niže za 0,1 odsto.

Odjeća i obuća jeftiniji su za 3,6 odsto, stanovanje, voda, električna energija, gas i drugi energenti za 0,9 odsto, hrana i bezalkoholna pića za 0,7 odsto, namještaj, aparati za domaćinstvo i redovno održavanje kuće za 0,4 odsto, ostala dobra i usluge za 0,2, te prevoz za 0,1 odsto.

Alkoholna pića i duvan skuplji su za 9,1 odsto, komunikacije za tri odsto, obrazovanje za 1,1 odsto, zdravstvo za jedan odsto, rekreacija i kultura za 0,8 odsto, te hoteli i restorani za 0,4 odsto. (Agencije)