BEOGRAD – Republika Srpska i Srbija dogovorile su se danas o potrebi i podršci izgradnje autoputa od Pojata do Višegrada, koji bi spojio koridor 10, koji prolazi kroz Srbiju, sa panevropskim koridorom 5c, koji prolazi kroz BiH.

O ovom kraku autoputa, koji bi se kod Pojata preko Požege i Užica odvajao od koridora 10 prema RS, danas su u Beogradu razgovarali ministar saobraćaja RS Nedeljko Čubrilović i ministar infrastrukture Srbije Milutin Mrkonjić, koji su istakli da bi izgradnja tog autoputa trebalo da počne 2011. godine.

Što se tiče prevoznika, na sastanku je dogovoreno da nadležne komisije nastave rad kako bi se dogovorilo još jedno produženje roka kabotaže, koja bi omogućila da autobuski prevoznici iz RS mogu da staju i kupe putnike u Srbiji i obrnuto.

Dogovoreno je da avioprevoznik Srbije JAT i „Sky Srpska“ treba da nastave saradnju, te izraženo očekivanje da će dogovor ove dvije kompanije biti vrlo brzo postignut. Čubrilović je rekao da RS namjerava da u narednih 60 dana kupi dva potpuno nova aviona, te da bi “Sky Srpska” trebalo da funckioniše od 1. januara.

Govoreći o autoputu, Čubrilović je rekao da će RS podržati izgradnju onog profila autoputa koji je isprojektovala Srbija i koji bi se spojio sa koridorom 5-c u BiH, a samim time bi uvezao RS, BiH, i Srbiju sa Jadransko-jonski pravcem.

„Mi smo spremni da podržimo dio kroz RS, koji će se spojiti sa koridorom 5c, a studija opravdanosti će pokazati koji su to pravci“, rekao je Čubrilović.

On je rekao da ne vjeruje da će bilo ko u Federaciji BiH imati nešto protiv izgradnje novih saobraćajnica i autoputa, navodeći da su one ekonomska korist za sve građane.

Dva ministra su razgovarala i o saradnji u oblasti avio-saobraćaja Banjaluka-Beograd, o razvoju infrastrukture željezničkog saobraćaja, u šta će RS uložiti nekoliko stotina miliona evra, ali i o izgradnji tri mosta na rijeci Drina, odnosno kod Rače, Bratunca i kod Fakovića.

On je rekao da je RS jako zainteresovana za izgradnju mostova na Drini, te dodao da se sa kolegom Mrkonjićem saglasio sa most kod Rače mora biti završen u proljeće iduće godine i da ne može biti više odlaganja.

Čubrilović smatra da, što se tiče ostala dva mosta, prednost treba dati izgradnji mosta kod Bratunca, nego kod Fakovića, zbog veće privredne aktivnosti, a što se tiče uskotračne pruge do Višegrada, treba da se riješe imovinski odnosi željezničke stanice u tom gradu, kako bi se uvezala turistička ponuda.

Navodeći da ne vjeruje da će bilo ko u BiH sporiti izgradnju ovog kraka autoputa prema RS, odnosno BiH, Mrkonjić je rekao da saobraćaj nema granica i da „nema šanse da ga bilo koja politička struktura koči“, navodeći da su autoputevi „žila kucavica“.

Mrkonjić je rekao da će prilikom izgradnje ovog autoputa svaka zemlja to finansirati na svom terenu.

Čitav autoput od Pojata /na koridoru 10/ do Kotromana /na granici sa BiH/, dužine 202 kilometra vrijedan je 1,4 milijarde evra, a samo dio od Požege do Kotromana, dužine 60 kilometara vrijedan je 830 miliona evra /14 m,iliona evra po kilometru/, zbog velikog broja infrastrukturnih objekata, koji će se graditi kao pto su tuneli, nadvožnjaci i slično.

Izvor Agencije