BANJALUKA – Turistička organizacija Republike Srpske /TORS/ saopštila je da je u prvom kvartalu ove godine nastavljen prošlogodišnji trend većeg broja kretanja domaćih gostiju u odnosu na strane turiste.

U saopštenju dostavljenom TORS navodi da je ta razlika vidljivo manja iz godine u godinu.

Dati su podaci za prošlu godinu, prema kojima je u Srpskoj zabilježeno 686.944 noćenja, ili 14,7 odsto više nego u 2014. godini, kao i da je povećan broj dolazaka turista, uz konstataciju da je takav trend prisutan i u prvom kvartalu ove godine.

U saopštenju se dodaje da TORS daje značajan doprinos u promociji turističke ponude Srpske na širem domaćem i inostranom tržištu.

„Kroz segmetne promotivnih aktivnosti, nastupa na sajmovima, berzama, prezentacijama, organizacije studijskih posjeta, izradu i štampanje promo materijala, promociju u medijima, autdor i onlajn promo kampanje, TORS intenzivno radi na promociji i unapređenju turističke ponude i proizvoda u Srpskoj“, navodi Turistička organizacija.

Među realizovanim aktivnostima u promociji turističke privrede Srpske navedeno je učešće na većem broju sajmova u inostranstvu, na kojima je zabilježeno veliko interesovanje posjetilaca, medija, te predstavnika turističkih agencija i turoperatera koji su se interesovali za raznovrsne turističke ponude, kao i predstojeća učešća na ovakvim manifestacijama.

TORS je najavio i realizaciju studijske posjete poljskih novinara specijalizovanih za gastro ponudu.

„U pripremi je studijska posjeta novinara iz Ruske Federacije. Ruska državna televizija `Kanal 1` snimaće u julu promotivne filmove u Republici Srpskoj za rusko tržište, a imaćemo grupu kineskih turoperatera i kineske državne televizije, kao i posjetu medijskih partnera iz regiona“, navodi se u saopštenju.

Najavljeno je za početak juna i predstavljanje turističkih destinacija Srpske turističkim agencijama i predstavnicima Komiteta za turizam Nižnjeg Novgoroda, a u septembru turoperaterima iz Austrije.

„Posebno smo ponosni što smo uspjeli predstaviti regionalni turistički proizvod – zajedno Srbija, Crna Gora i Republika Srpska, odnosno BiH, na sajmu u Dubajiu, a zajednički ćemo se prezentovati i u Pekingu i Hong Kongu. Ovo je vrlo važno regionalno predstavljanje za daleka tržišta“, dodaje se u saopštenju.

Osim toga, TORS će realizovati i projekte u saradnji sa lokalnim i regionalnim partnerima, radi unapređenja, promocije i razvoja turističke ponude ovog prostora, dok su u pripremi i nova izdanja promotivnog materijala.

„Svaka aktivnost je planirana i brižljivo usmjerena ka ostvarenju naših ciljeva – primarno pozicionirati Republiku Srpsku na turističkoj mapi regiona i Evrope i dati joj mjesto koje zaslužuje u konkurenciji najkvalitetnije turističke ponude ovog šireg prostora“, navodi se u saopštenju. (Agencije)