Američki maloprodajni lanci ove šoping sezone imat će veliki problem – gdje naći dovoljan broj radnika.

 

Kompanija Gap planira zaposliti 65.000 sezonskih radnika. Target je najavio plan o 120.000 dodatnih radnika, 20 posto više nego prošle godine, a Macy's će zaposliti 80.000.

Kompanije koje se bave isporukama i logistikom također traže dodatne radnike: UPS je rekao da treba 100.000 radnika na puno i djelimično radno vrijeme, 5 posto više nego prošle godine, a FedEx će zaposliti 55.000 ljudi.

Nezaposlenost u SAD je ispod 4 posto, plate rastu najbržom stopom u posljednoj deceniji, a potrošači su veoma optimistični u vezi sa stanjem ekonomije. Zbog svega toga, očekuje se pravo razmetanje potrošača tokom praznične šoping sezone.

Rast svih vrsta prodaje

– Trenutno uživamo u veoma snažnom potrošačkom okruženju, vjerovatno najsnažnijem koje sam vidio u karijeri – rekao je nedavno izvršni direktor Targeta Brian Cornell.

Prihodi u maloprodaji ove godine će dostići cifru od 720 milijardi dolara, 4 posto više nego prošle godine, prema procjenama organizacije Coresight Research. Osim toga, online prodaja će porasti za 16 posto. Rast online porodaje otvorit će mnogo radnih mjesta u distributivnim centrima, skladištima i transportu.

Naprimjer, Macy's je najavio da će zaposliti 23.500 radnika, 5.500 više nego prošle godine, za pomoć u online prodaji i isporukama robe.

No, pronalazak radnika može biti težak zadatak za američke kompanije s obzirom na nisku stopu nezaposlenosti.

Više od 6,9 miliona radnih mjesta je otvoreno u julu od čega 757.000 u maloprodaji, prema podacima Ministarstva rada. Broj nepopunjenih radnih mjesta u maloprodaji narastao za više od 100.000 od prošle godine.

Nude brojne beneficije

Zbog toga je, naprimjer, Kohl's počeo zapošljavati radnike za sezonu šopinga još u junu. JCPenney je još u julu najavio zapošljavanje 18.000 sezonaca.

Kako bi privukle radnike, kompanije nude bolje plate, fleksibilno radno vrijeme i mnoge druge pogodnosti.

– Kompanije će morati ponuditi konkurentnu platu i druge benefite da privuku radnike tokom sezone praznika – rekao je Andrew Challenger, potpredsjednik firme Challenger, Gray & Christmas.

Gap, na primjer, radnicima nudi popust od 50 posto na kupovinu robe brendova Gap, Banana Republic i Old Navy.

Target privremenim radnicima nudi platu od 12 dolara po satu, potom popust na voće, povrće i odjeću, te poklon karticu lutrije od 500 dolara.

– S obzirom da tržište postaje konkurentnije, uložili smo znatna sredstva u naš tim, i to nas izdvaja – rekla je Stephanie Lundquist, šef ljudskih resursa u Targetu. (BiznisInfo)