BEOGRAD – Na Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu danas se predstavila Turistička organizacija Banjaluke, a Turistička organizacija Trebinja, osim redovne, promovisala je i ponudu u oblasti adrenalinskog turizma.
“Svake godina imamo nešto novo, a sada predstavljamo naš adrenalinski turizam. U odnosu na ostale gradove konkurenti smo s cijenama”, rekao je direktor Turističke organizacije Trebinje Marko Radić.

On je izjavio novinarima da se posljednjih godina Trebinje “uzdiže u turističkom smislu” i da ima i mnogo novih turističkih kompleksa.

Prema njegovim riječima, Trebinje je i na prestižnoj lokaciji, dvadesetak kilometara vazdušne linije od obale Jadranskog mora.

Radić je rekao da Trebinje i ove godine svoju turističku ponudu predstavlja na samostalnom štandu i da su tu prisutne i turističke agencije, hotelijeri, vinari i ugostitelji.

“U prošloj godini oko 20 odsto registrovanih noćenja činili su nam turisti iz Srbije, a imamo i veliki broj dnevnih posjeta turista iz Srbije i ovo je za nas jedno od ključni tržišta kada je riječ o turizmu”, dodao je Radić.

Na štandu Turističke organizacije Republike Srpske predstavila se i Turistička organizacija Banjaluke, čiji predstavnik Mladen Šukalo je naglasio da najveći grad u Srpskoj ima i bogatu turističku ponudu.

On je rekao da je Banjaluka grad događaja i da ima veliki broj dešavanja različitog karaktera.

“Banjaluka je jedna od najpoznatijih turistički destinacija zahvaljujući, prije svega, rijeci Vrbas koja je pogodna za sportove i aktivnosti na divljim vodama tako da već od aprila kreće sezona raftinga, a tu su još i kajak, kanu i hidrospid”, istakao je Šukalo.

Sajam traje do nedjelje, 23. februara, a Predstavništvo Republike Srpske u Srbiji i ove godine je u saradnji sa Turističkom organizacijom Republike Srpske organizovalo zajednički štand.

Turistička organizacija Republike Srpske, zajedno sa Predstavništvom Republike Srpske u Beogradu, planirala je da u okviru prezentacije poseban akcenat bude stavljen na promociju ljetne turističke sezone u Srpskoj.

U prvom redu je Olimpijski centar `Јahorina` i ponuda u ljetnim mjesecima, a zatim rafting na rijekama Tara i Vrbas, pješačenje kroz nacionalne parkove Sutjeska i Kozara, kao i banje Republike Srpske i seoski turizam.

Biće predstavljena i etno-sela, flajfišing u Republici Srpskoj sa osvrtom na top-destinacije i najpoznatije rijeke za mušičarenje /Јanj, Pliva, Ribnik i Sana/, koje su po kvalitetu uvrštene na svjetsku mapu mušičara, kao i sitibrejk ponuda gradova Banjaluka i Trebinje.

Na ovogodišnjem Sajmu turizma, čiji je slogan “Put pod noge”, počasna zemlja partner je Egipat, a prvi put učestvuju Šri Lanka, Kenija i Slovačka.

Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije Rasim Ljajić je, otvarajući Sajam, rekao da je 2019. bila godina oborenih rekorda, dok se za 2020. već sada može reći da će biti godina reformi i novih investicija u turizam Srbije, te da se nada novom “turističkom bumu”.

Ljajić je naveo da je plan, ako kriza u vezi sa virusom korona bude sanirana u naredne dvije sedmice, da se registruje oko četiri miliona domaćih i stranih gostiju i ostvari 1,5 milijardi evra deviznog priliva, ali, ako kriza potraje, ti planovi će morati biti revidirani. (Srna)