SARAJEVO – Lidl ne planira proširenje na Bosnu i Hercegovinu. Ovo je za N1 potrvrđeno iz ovog njemačkog, globalnog lanca supermarketa. No, nije Lidl jedini koji “izbjegava” tržište BiH. Tu je i švedska IKEA.

Lidl je prvo stigao u Hrvatsku, nedavno i u Srbiju, no u BiH, ne planiraju. U kratkom odgovoru na upit N1 iz Lidla pišu: “Trenutno ne planiramo proširenje na BiH.”

Adnan Smailbegović, predsjednik Udruženja poslodavaca, komentirao je zbog čega je to slučaj.

“Oni procjene koliko ima stanovnika u krugu od nekih 100/200km, kakva je njihova kupovna moć i šta mogu očekivati i oni vrlo brzo naprave kalkulaciju da li se to isplati“, kaže Smailbegović.

Lidl je procjenio da im se u Srbiji isplati otvoriti lanac radnji. Prije mjesec dana je na tržište uvezao 1.500 novih proizvoda. Već sada su primjetna manja pomjeranja na tržištu.

Pored Lidla na bh. tržištu nema ni IKEA-e, švedskog brenda popularnog namještaja.

“Nisam siguran da je BiH pretjerano interesantno tržište za jednu IKEA-u, jednostavno je to malo tržište, malo stanovnika, sa malom platežnom moći”, kaže Smailbegović.

Među posljednjim smo dobili i popularne inditeksove brendove sa popularnom Zarom. Tek početkom naredne godine, bi trebala da se otvori prva H&M prodavnica u Banjaluci. McDonald's smo dobili prije sedam godina. Za sedam godina u BiH su otvorili tek četiri restorana. U susjednim Srbiji i Hrvatskoj ih ima na desetine.

Za BiH, ako je sudeći po svjetskim brendovima, zaostaje Crna Gora. Ona pored Lidla, IKEA-e, H&M, nema ni McDonald's.