KOMARNA – Krajem ovog mjeseca biće tačno dvije godine otkako je kineski China Road and Bridge Corporation (CRBC) uveden u posao gradnje Pelješkog mosta.
Realizacija tog najvažnijeg infrastrukturnog projekta u RH tako ulazi u svoju treću, zadnju godinu. U Hrvatskim cestama (HC) kažu da je CRBC dosad izveo više od 50 posto radova na mostu, odnosno radove u vrijednosti 1,01 milijardu kuna. Od početka izvođenja radova pa dosad zabijeni su svi čelični piloti na stupnim mjestima od S4 do S 12, piše Večernji list.

Što se tiče stupnih mjesta, na nekim od njih je već počelo postavljanje potpornih skela, montaža čelične rasponske konstrukcije i izrada pilona. Na drugim stupnim mjestima, navode u HC-u, izvode se radovi bušenja i iskopa tla iz pilota, ugradnje armaturnih koševa i betoniranje pilota, armiranje i betoniranje naglavnica pilota, postavljanje armature i betoniranje segmenata stupova.

Dosad su završeni radovi na izradi sedam od ukupno 12 stubova plus dva upornjaka. Tako su iz mora već nikli gotovi stubovi 2,5,6,7,8,9 i 13. A radovi su najviše poodmakli na S8 i S5. Tako su na S8, koji je visok 53.35 metara, nakon izrade privremene potporne skele, pomoću velike plovne dizalice nosivosti 1000 tona, montirana dva čelična bazna segmenta rasponske konstrukcije mosta. Pojedinačna težina baznog segmenta iznosi oko 269 tona

U februaru ove godine iz Kine na gradilište Pelješkog mosta stigla je prva isporuka od 29 segmenata čelične rasponske konstrukcije. Uskoro bi prema Hrvatskoj trebala krenuti i druga pošiljka od 28 segmenata. A kad će ti segmenti tačno doći ovisi o tome kad će hrvatski nadzorni inženjeri otići u Kinu kako bi u tamošnjim pogonima mogli provjeriti kvalitetu njihove proizvodnje Zbog pandemije i prekida letova to je dosad bilo nemoguće, no u HC-u su ipak izgleda pronašli rješenje za taj problem, a što je povezano s planovima CRBC-a za dolazak njihovih varioca iz Kine koji su potrebni za montažu segmenata čelične konstrukcije.

U HC-u kažu da kineski izvođač traži mogućnosti i načine da na gradilište u što kraćem roku dovede potreban broj visoko specijaliziranih varioca te da je zasad plan da oni stignu posebnim avionom iz Kine 27. jula. A onda bi, objašnjavaju u HC-u, tim povratnim letom u Kinu otišli i hrvatski nadzorni inženjeri. Na gradilištu je pak trenutno 619 radnika, od čega je 137 tehničkog i pomoćnog osoblja, a ostalo su radnici, strojari i mornari na brodovima.

Što se tiče ugovorenog roka završetka radova na mostu, kraj jula 2021., u HC-u objašnjavaju da je uslijed pandemije virusa COVID-19, bio obustavljen rad dvaju proizvodnih pogona čelične rasponske konstrukcije u Kini što u konačnici za posljedicu ima pomicanje datuma završetka radova na kraj 2021. No ističu i da je CRBC poduzeo određene aktivnosti kako bi moguće kašnjenje nadoknadio pojačanim angažmanom u radovima koji predstoje – prije svega proizvodnji, dopremi i montaži čelične rasponske konstrukcije.