BRISEL – Fijat Krajsler i francuski Pežo-Sitroen dobili su danas “zeleno svjetlo” Komisije EU za zaštitu konkurencije za spajanje vrijedno 38 milijardi dolara, čime će nastati četvrti najveći proizvođač automobila u svijetu.

Odluka je donijeta nakon što su Fijat i PSA pristali da pojačaju saradnju sa japanskim rivalom, kompanijom Tojota Motor, prenosi CNBC.

Dva proizvođača vozila su odlučila prošle godine da udruže snage kako bi lakše prevazišli dvostruke izazove u auto industriji, kao što su finansiranje tehnologija za proizvodnju ekološki čistijih vozila i kriza tržišta izazvana globalnom pandemijom.

Evropska komisija je saopštila da će PSA proširiti sporazum sa Tojotom o mini kombijima, povećanjem kapaciteta za ova vozila japanske kompanije i smanjenjem cijene za njihov transport, kao i za prevoz rezervnih dijelova i dodatne opreme, čime se otklanja zabrinutost u pogledu tržišne konkurencije u EU.

„Ravnopravan pristup konkurentnom tržištu za mala dostavna komercijalna vozila važan je mnogim samozaposlenima i malim i srednjim preduzećima širom Evrope“, navela je evropska komesarka za konkurenciju Margret Vestager u saopštenju.

Fijat i PSA će takođe omogućiti rivalima pristup njihovim servisima za popravke i održavanje mini kombija kako bi pomogli novim učesnicima širenje na tržištu, dodali su iz Evropske komisije.

Udružena kompanija Fijata i PSA, koja će se zvati Stelantis, posjedovaće brendove Fijat, DŽip, Dodž, Ram i Maserati, kao i Pežo, Opel i DS.

Dvije kompanije su najavile da će 4. januara imati odvojene skupštine akcionara na kojima treba da se odobri transakcija, i da se očekuje da spajanje bude završeno do kraja prvog kvartala 2021.

Kontrolni akcionar u FCA je Eksor, holding kompanija italijanske porodice Anjeli, dok su glavni investitori Pežo-Sitroena porodica Pežo, francuska vlada i kineski Dongfeng. (Tanjug)