BRISEL  – Kompanija Alfabet, u čijem je vlasništvu Google, planira da globalnim medijima plati milijardu dolara za korišnjenje njihovih vijesti u naredne tri godine, saopštio je generalni direktor Alfabeta, Sundar Pičai.

Medijske kuće, sa evropskima na čelu, već dugo vode bitku za to da im najpopularniji svjetski internet pretraživač plaća naknadu za korišćenje njihovih sadržaja, prenosi Rojters.

Šef Alfabeta je najavio pokretanje novog servisa pod nazivom Google News show keys, koji će prvo biti lansiran u Njemačkoj, gdje je kompanija potpisala ugovore o plaćanju sadržaja sa nekoliko medija, uključujući Špigl, Štern i Cajt, kao u Brazilu, gde je takođe postigla sporazume sa nekoliko izdavača.

Nakon toga, servis će biti pokrenut u Belgiji, Indiji, Holandiji i drugim zemljama, a interesovanje za ovaj Googleov proizvod iskazalo je oko 200 izdavača iz Argentine, Australije, Britanije, Brazila, Kanade i Njemačke.

“Prema ovoj finansijskoj obavezi, našoj najvećoj do sada, izdavačima ćemo platiti kreiranje i uređivanje visokokvalitetnog sadržaja za različite vrste vesti na mreži”, naveo je Pičai na blogu.

“Pristup se razlikuje od naših ostalih vijesti jer se oslanja na izbor urednika iz izdavačkih kuća koje će priče plasirati čitaocima i kako će ih predstaviti”, dodao je on.

Njemačka Špigl Grupa je pozdravila ovaj projekat, dok Savjet evropskih izdavača (EPC), čiji su članovi pored ostalih NJuz UK, Gardijan, Pirson, NJujork Tajms i Šibsted, nije pokazao oduševljenje.

“Lansiranjem tog proizvoda, oni (Google) mogu da diktiraju rokove i uslove, da podriju zakone kreirane da omoguće fer pregovaračke uslove, istovremeno tvrdeći da pomažu u finansiranju produkcije vesti”, rekla je izvršna direktorka EPC-a Angela Mils Vejd.

Google trenutno pregovara s francuskim izdavačima, svojim najglasnijim kritičarima, a na teškoće je naišao i u Australiji, koja želi da ga prisili da deli prihode od oglašavanja s medijskim kompanijama, prenosi Rojters. (Tanjug)