SARAJEVO – Broj korisnika usluga mobilne telefonije u Bosni i Hercegovini i dalje je u velikom padu, ali postoje nagovještaji zaustavljanja trenda pada koji traje gotovo dvije i po godine.

Prema podacima Regulatorne agencije za komunikacije broj korisnika na kraju prvog kvartala 2017. godine bio je 3.281.402 i manji je za više od 122.000 u odnosu na četvrti kvartal 2016. godine, kada je bilo 3.404.043 korisnika.

Ipak, ako se uporedi prvi kvartal ove godine sa prvim kvartalom prošle godine došlo je do rasta broja korisnika za 0,14 posto, što bi, ukoliko se ovaj trend nastavi, moglo značiti zaustavljanje pada koji je prisutan još od početka 2015. godine.

Vrhunac u mobilnoj telefoniji u BiH dostignut je krajem 2014. godine, kada je registrovano 3.491.188 korsnika, što znači da je za nešto više od dvije godine broj korisnika smanjen za oko 210.000.

Nakon buma u segmentima mobilne telefonije i interneta na tržištu BiH došlo je do zasićenja, a kod bh. građana postale su sve popularnije društvene mreže i aplikacije putem kojih je moguće jeftinije komunicirati.

Ovakva tržišna kretanja potvrđuju i podaci o odlaznom saobraćaju, te SMS i MMS porukama. Ukupan odlazni promet operatora mobilne telefonije manji je u prvom kvartalu 2017. za -8,1% posto u odnosu na isti prošlogodišnji period, broj SMS poruka je manji za čak -26,3%, a broj MMS poruka za -11,8% posto.

Broj prenesenih brojeva iznosio je ukupno 43.554 , što je za 43,2% više nego u istom kvartalu prošle godine.

U posljednje vrijeme prisutna je tendencija povećanja broja post-paid korisnika mobilne telefonije na račun pre-paid korisnika. Operatori su vezali za sebe 6,83% posto stalnih pretplatnika više, dok je broj pre-paid korisnika smanjen za -1,92% posto.

Ipak, pre-paid korisnici još uvijek dominiraju budući da ih ima 2.453.358, dok je post -paid pretplatnika 828.044.

Usluge mobilne telefonije pruža sedam igrača, a osim dominantna tri operatera (BH Telecom, m:tel, HT Eronet), na tržištu su pristuna i četiri manja konkurenta – Logosoft, Blicnet, Elta Kabel i Telrad. Međutim, njihovo ukupno tržišno učešće je manje od 2 posto. (Indikator.ba)