BERLIN – Za 84 odsto njih oglasi su daleko najvažnije sredstvo za nalaženje kadrova, pokazala je anketa instituta Ifo i servisa Randštat (Randstad).

Manje od polovine od oko 1.000 anketiranih menadžera ljudskih resursa, 44 odsto njih, reklo je da radnike traži uz pomoć savezne Agencije za zapošljavanje kojoj pridaje srednji ili visok značaj.

Industrijska i velika preduzeća pretežno koriste usluge privatnih agencija za zapošljavanje, ali 71 odsto anketiranih poslodavaca njima ne pridaje nikakav ili izuzetno mali značaj.

Radnike preko internih oglasa traži 40 odsto menadžera, dok trećina ispitanika uopšte ne koristi tu mogućnost.

Aktivno i neposredno traženje potencijalnih kandidata takođe nije široko rasprostranjeno – za 62 odsto kompanija ovo igra malu ili nikakvu ulogu, a češća je praksa velikih kompanija.

Anketa je pokazala i da preporuke zaposlenih imaju veći uticaj na menadžere nego društvene mreže poput Fejsbuka, Tik toka ili Instagrama.

“Društvene mreže su relevantnije u trgovini”, rekla je stručnjak instituta Ifo Johana Garnic (Johanna Garnitz).

Platforme kao što su Ksing (Xing) ili LinkedIn isto nemaju veliki značaj, svega 13 odsto anketiranih ih koristi da nađe moguće kandidate. Slično je i kada je riječ o saradnji sa školama ili univerzitetima i njima se obraćaju naročito industrijske kompanije.

Sajmovi zapošljavanja važni su za svega petinu anketiranih kompanija. (Danas)