BEČ  – Njemački proizvođač kamiona i autobusa MAN ostao je pri ranije objavljenoj odluci o zatvaranju pogona u Štajru, gradu u Gornjoj Austriji.

Istovremeno austrijski mediji pišu da vlada u Beču, zajedno sa pokrajinskim vlastima, ulaže napore da nađe rješenje kako bi se, prema navodima Viner cajtunga, spasilo 8.000 ugroženih radnih mjesta, pri čemu nijedno od rješenja ne znači gašenje fabrike do 2023. godine.

Prema Dau Džonsu, njemačka kompanija je saopštila da njeno preduzeće “MAN Trak & Bas” Austrija (Truck&Bus) nastavlja s planovima za zatvaranje fabrike u Štajru, iako je najveći deo zaposlenih glasao protiv toga da pogon preuzme WSA Betajlugings.

Martin Rabe, glavni kadrovski direktor u preduzeću “MAN Trak&Bas”, izjavio je da je ishod glasanja razočaravajući.

„Nažalost, očigledno je da među radnom snagom i dalje nema dovoljno transparentnih informacija o zaista dobrom konceptu WSA Betajlgungsa”, ocijenio je on.

Njemački MAN je u okviru analize poslovanja, objavljene 2020. godine na kompanijskom veb sajtu, najavio restrukturiranje preduzeća “Trak&Bas”, uključujući i ukidanje 9.500 radnih mjesta, navodi se u informaciji Dau Džonsa.

Povodom dešavanja u MAN Štajru, “vrućoj temi” u austrijskim medijima, Viner cajtung prenosi mišljenje ekonomiste Austrijskog instituta za ekonomska istraživanja (Wifo), Mihaela Penedera, o tome treba li vlada da interveniše kako bi, citiramo, spasila 8.000 ugroženih radnih mjesta.

Peneder kaže da ne vidi razlog da fabrika MAN u Štajru postane državno vlasništvo, te da bi pogon trebalo da se oslanja na subvencije, a ne na vlasničko učešće države.

On vidi dodatne mogućnosti za očuvanje fabrike u opcijama koje nudi razvojni fond Evropske unije, ali zaključuje da je preduslov za to pronazak privatnih investitora koji bi vodili kompaniju. (Tanjug)