U industrijskom gradu Donguan, u Kini, nalazi se vjerovatno najveći tržni centar na planeti “South China Mall”.
Tačnije, on ima najveću površinu ako računamo samo dostupne prodajne lokale – gotovo 660.000 kvadratnih metara, gdje staje više od 2.300 radnji.
S druge strane, “Dubai Mall” je površinom veći, ali nije klasičan tržni centar, jer na više od milion kvadratnih metara obuhvata i druge sadržaje, poput hotela, zoološkog vrta, tematskog parka. Tu je i “Iran Mall” iz Teherana, koji je sa svim propratnim sadržajima – površinom veći od prethodna dva mola zajedno.
Ipak, ako računamo samo prodavnice, onda je kineski tržnjak pobjednik. Osmišljen je tako da ima sedam međunarodnih zona, koje imitiraju atmosferu iz Amsterdama, Pariza, Rim, Venecije, Egipta, Kalifornije te s Kariba. Zanimljivo je da centar ima repliku zvonika bazilike Sv. Marka iz Venecije, kao i kanal s gondolama.
Rađen je s idejom da bude raj za kupce i da na dnevnom nivou privuče oko 100.000 posjetilaca, međutim, otkako je otvoren – sada već davne 2005. godine – najčešće zjapi prazan, sa 99% neiskorištenih kapaciteta.
Ne što nema kupaca, nego nema zakupa. Iznajmljeni su tek poneki poslovni prostori kod glavnog ulaza u centar, i tu su svoje mjesto našli uglavnom lanci brze hrane sa zapadnog dijela svijeta. Zašto je to tako?
Vjeruje se da je “South China Mall” loše koncipiran projekat, izgrađen na pogrešnoj lokaciji.
Naime, vlasnici firme “Dongguan Sanyuan Yinghui Investment & Development” su željeli da ovim centrom privuku bogataše iz velikih kineskih gradova, ali su ga pozicionirali u gradu u centralnoj provinciji Guangdong, gdje mahom žive migranti s niskim prihodima.
“South China Mall” je 2015. prošao kroz nekoliko faza renoviranja i modifikacija, a onda je uslijedilo masovnije otvaranje butika i lokala s povoljnijim cijenama.
Dakle, od tada je posjećen više nego ikada prije, ali i dalje kruže informacije da su njegovi kapaciteti tek djelimično popunjeni. Najatraktivniji sadržaj u centru je 3D bioskop. (Telegraf)