Atlanta se može pohvaliti da ima najprometniji aerodrom na svijetu za putnički saobraćaj. Nakon što je izbačen sa prvog mjesta 2020. zbog pandemije, taj aerodrom se vratio 2021. možda još impresivnije.

Jednogodišnji minus prekinuo je niz plasmana br. 1 koji se proteže do 1998. godine.

Pomislili biste da bi najprometniji aerodrom pripadao naseljenijim gradovima i međunarodnim raskrsnicama – Tokiju, Dubaiju ili Londonu – ili barem većoj metro oblasti u Sjedinjenim Državama.

Ali ispostavilo se da postoje neki dobri razlozi zašto “veći nije bolji” kada je u pitanju najprometniji aerodrom na svijetu.

Kroz aerodorm u Atlanti godišnje prođe više od 100 miliona putnika.

Kako je međunarodni aerodrom “Hartsfild-Džekson Atlanta” uspio na prvo mjesto i držao ga tako dugo je fascinantan pogled na presjek dugoročnog liderskog uspjeha.

CNN Travel je pitao Lori Garou, profesorku građevinarstva na Georgia Techu sa ekspertizom u avijaciji, koji faktori su pomogli Atlanti.

“Zapravo mislim da je faktor broj 1 podrška lokalne zajednice i posvećenost države privlačenju avio kompanija od 1920-ih”, rekla je Gerou nedavno u telefonskom intervjuu.

Ona je napomenula da je aerodrom počeo sa radom kada je osnivač Coca-Cole Asa Candler poklonio zemljište na kojem se nalazio ugašeni Atlanta Speedvai u svrhu stvaranja aerodroma.

„Tako da su od samog početka, poslovni lideri države shvatili koliki značaj će avijacija imati za privredu”.

Tu je bio i Vilijam Hartsfild, gradski odbornik i na kraju gradonačelnik. Garou je rekla da je još u 1920-im Hartsfild bio snažan pristalica ulaganja u aerodrom, uzimajući pouku iz toga koliko su željeznice koristile gradu i državi.

Ljudi sa pravim idejama su srećom bili na pravom mjestu. Ispostavilo se da je Atlanta bila plodno tlo za let. Kao prvo, aerodrom je imao prostora za proširenje, piše CNN.

Postavljen je oko 16 kilometara južno od centra Atlante – dovoljno blizu da može biti upotrebljiv u jezgru grada, ali dovoljno daleko da raste po potrebi. Zemljište oko aerodroma je takođe jedno od rijetkih relativno ravnih područja u regionu koji je obilježen pretežno brdovitim terenom.

Garou to poredi sa gusto razvijenim Njujorkom, koji je okružen vodom. Njihovi aerodromi jednostavno nemaju prostora za rast. LaGuardia je, na primjer, već djelimično izgrađena na deponiji i mora da se nosi sa obalnim poplavama. U unutrašnjosti i na nadmorskoj visini većoj od 305 metara, Hartsfild-Džekson nema te brige. (BIZLife)