LONDON/NJUJORK – Fabričke sirene u pogonima vodećih proizvođača automobila u Velikoj Britainji i SAD danas su se ponovo oglasile, označivši početak rada nakon dužeg perioda obustave proizvodnje usljed pandemije virusa korona.

“Ford” je obnovio proizvodnju u svojim britanskim fabrikama, u Dagenamu i Bridžendu, što znači da su svi njegovi evropski pogoni opet operativni, javlja britanski javni servis BBC.

Auto kompanija Vokshol je takođe otvorila svoju fabriku kombija u Lutonu, gde je na posao vraćena polovina radnika od ukupnog broja zaposlenih.

Kompanije navode da će primjenjivati razne mjere za sprječavanje širenja virusa, od obaveznog nošenja maski za lice, preko provjere tjelesne temperature do držanja distance između zaposlenih, a tamo gdje nije moguć razmak od dva metra, radnici će nositi plastične vizire.

Prošle nedjelje se u fabriku “Jaguar Land Rovera” u Solihalu vratilo na posao oko 2.000 radnika, a i Aston Martin je započeo sa faznim vraćanjem zaposlenih u fabriku u St. Etanu, u Velsu.

S druge strane okeana, danas je krenuo da se obnavlja život i u američkoj autoindustriji, pošto je na stotine radnika fabrike kamiona “Fijat Krajsler Automobili” (FCA) u Vorenu, Mičigen, ustalo u cik zore da bi stigli na posao u pet sati ujutro, a na ulazu u fabrički krug dočekao ih je transparent “Krenimo ponovo”.

FCA je jutros otvorio četiri pogona za montažu u SAD, među kojima i Voren Trak, u jednoj smjeni, kao i četiri fabrike za proizvodnju dijelova, javlja Rojters.

Restartovanje automobilskih pogona biće pomno kontrolisano kako bi se utvrdilo da li se radnici u brojnim američkim industrijama mogu masovnije vraćati na posao bez opasnosti od obnavljanja porasta infekcija.

DŽeneral Motors (GM), Ford i FCA nedjeljama su se pripremali za ponovno otvaranje fabrika u Severnoj Americi, u želji da ponovo pokrenu ovu industriji koja čini oko 6,0 odsto američke privrede aktivnost.

GM pokreće više pogona koji će raditi u jednoj smjeni, uključujući fabriku u Flintu, u Mičigenu, gdje 1.600 radnika pravi kamionete, i fabriku pikapova u Fort Vejnu, Indijana. koja takođe zapošljava 1.600 ljudi.

Kada je riječ o “Fordu”, predsjednik sindikata Ujedinjeni radinici autoindustrije (UAV) Tod Dan kaže da je pod znakom pitanja koliko će radnika ove kompanije danas doći u lokalne proizvodne pogone zbog manjka vrtića u Kentakiju, gdje su škole i dalje zatvorene, kao i zbog straha onih koji imaju neka hronična oboljenja da ne budu izloženi većem riziku od virusa.

U američkim fabrikama automobile se takođe primjenjuju stroge zdravstvene i higijenske mjere zaštite zaposlenih.

Analitičari kažu da je finansijsko zdravlje dobavljača takođe pitanje na koje proizvođači automobila treba da obrate pažnju, jer će, kako ocjenjuju, mnogi dobavljači imati problema da opstanu budući da im novac “liježe” u prosjeku poslije 45 dana od dana isporuke dijelova, piše Rojters.