BANJALUKA – Postoje najave da bi “Rajaner” od avgusta trebalo ponovo da počne da leti sa banjalučkog aerodroma, ali to zavisi od epidemiološke situacije, tstakao je to za “Glas Srpske” ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Đorđe Popović.

On je dodao da je Aerodrom Banjaluka lani bilježio odlične rezultate, oko 150.000 putnika je prevezeno.

“Nažalost, ograničavanjem kretanja zbog pandemije virusa korona u svijetu zaustavljen je trend razvoja putničkog saobraćaja kod nas, u regionu i Evropi. Sa aerodroma u Banjaluci odvija se saobraćaj prema Beogradu. Početkom jula krenuo je čarter saobraćaj za Tursku”, istakao je on.

Dodao je da radovi ni u jednom trenutku nisu bili obustavljeni na gradilištima u Republici Srpskoj, a izvođači na svim aktivnim gradilištima nastoje da održe predviđenu dinamiku uprkos poteškoćama zbog pandemije virusa korona, a pri kraju je i prvi dio restrukturiranja “Željeznica RS”.

“Te poteškoće se ogledaju u činjenici da je u ranijem periodu isporuka materijala na gradilištima, posebno iz inostranstva, bila otežana zbog transporta u izmijenjenom režimu saobraćaja i zbog ograničenja prilikom prelaska granice, ali i zbog privremene obustave proizvodnje i isporuke kamenog materijala iz kamenoloma”, pojasnio je Popović.

Prema njegovim riječima projekat restrukturiranja “Željeznica RS” traje i može se reći da se privodi kraju prva faza koja se tiče finansijskog restrukturiranja.

“Izmirene su obaveze prema radnicima i Srpskoj. Izabran je konsultant koji će voditi organizaciono restrukturiranje, a očekujemo i početak vlasničkog restrukturiranja. Očekuje se i sjednica Skupštine povjerilaca. Trebalo je da bude 21. maja, ali je zbog virusa odgođena. Takođe, u toku je izbor konsultanta koji će predložiti višegodišnje ugovore sa Republikom u vezi sa održavanjem infrastrukture i subvencionisanjem putničkog saobraćaja”, objasnio je on.

Govoreći o izgradnji autoputa Banjaluka – Prijedor – Novi Grad kazao je da je Ugovor o dodjeli koncesije za izgradnju potpisan u decembru 2018. godine i predviđen je period od pet godina za projektovanje i izgradnju autoputa.

Koncesionar je bio u obavezi da u roku od godine ispuni određene uslove među kojima su završetak idejnog projekta, pribavljanje lokacijskih uslova, završetak procjene uticaja na životnu sredinu i izrada studije izvodljivosti. Kako je riječ o složenom projektu, koncesionaru je ostavljeno dodatno vrijeme za te aktivnosti.

“Prijedlog plana parcelacije je bio na javnom uvidu, u toku je analiza pristiglih komentara i primjedbi, a u narednom periodu u proceduru će biti upućen konačan dokument, nakon čega će biti poznata trasa autoputa. Očekujemo da će koncesionar ispoštovati obaveze”, rekao je Popović.