Onlajn šoping je nadmašio sve druge oblike potrošnje prošlog mjeseca, više od polovine Evropskih kupaca (57 procenta) je izjavilo da kupuju onlajn više nego ikada, a primetan je i rekordan broj prijava na virtuelna iskustva poput časova kućnog fitnesa, prijavljivanja na onlajn sajtove za filmove, TV i onlajn učenje u izolaciji.

Istraživanje kompanije Mastercard iz maja 2020. godine koje je sprovedeno na 15 tržišta i na uzorku od 12.500 ljudi, otkrilo je da jedan od tri stanovnika Evrope (30%) troši više novca na virtuelna iskustva, a skoro 2 od 3 (58%) gleda TV ili filmove preko onlajn pretplata na sajtove, više od četvrtine (26 %) ,,pohađa” časove vježbanja onlajn dok 24% posećuje virtuelne muzeje i druge sadržaje.

Prema istraživanjima, trenutan način života uticao je na plemenitost, više od četvrtine (28%) je izvršilo onlajn donacije prošlog mjeseca, a 14% je po prvi put izvršilo donaciju.

Ljudi širom Evrope takođe koriste dodatno vrijeme koje provode u domu kao priliku da nauče neke nove vještine onlajn, čak dvije od pet osoba (37%) počelo je da koristi onlajn bankarske usluge, više od četvrtine (28%) uči kako da upravlja svojim zdravljem i nabavlja lijekove onlajn, a trećina (31%) uči da kuva preko onlajn tutorijala. Svaka deseta osoba (10%) uči da programira, 7% koristi internet da nauči da svira muzički instrument, a 14% prati onlajn vodiče za šišanje kose.

Pored povećanja od 36% u onlajn kupovini osnovnih životnih namirnica, još neki od najpopularnijih trendova je i porast onlajn kupovine knjiga (32%), mašinica za šišanje (19%) i fitnes opreme kao što su tegovi i joga prostirke (13%).

Istraživanja su takođe pokazala da navike u onlajn šopingu reflektuju ponašanja u stvarnom životu, pa 4 od 5 korisnika (81%) su tipični detaljisti koji satima pretražuju sajtove kako bi pronašli najbolju ponudu, 2 od 3 (66%) su ,,razgledači” koji kažu da redovno prave liste želja proizvoda, ali ih rijetko kada kupuju. Polovina novih onlajn kupaca (51%) je izjavila da je ostala lojalna trgovcima iz stvarnog života.

Skoro svi (81%) vode računa o tome šta i gdje kupuju onlajn, dok 65% brine o tome da će postati žrtva onlajn prevara. U pokušaju da održi bezbjednost onlajn kupovine, 4 od 5 Evropljana (81%) teži da kupuje od poznatih trgovaca, 80% provjerava recenzije i sajt sa koga kupuju, dok trećina ispitanika (31%) kontaktira novog ili nepoznatog trgovca prije nego što izvrši kupovinu.

Mark Barnet, predsjednik za tržište Evrope u kompaniji Mastercard kaže: “Svi se prilagođavamo novom načinu života i razumljivo je, više kupujemo onlajn, ali ne radi se samo o životnim namirnicama već i o virtuelnim iskustvima od filma do fitnesa. Teška vremena mogu izvući najbolje iz nas i možemo pronaći utjehu i zadovoljstvo u porastu onlajn donacija i ogromnom broju ljudi koji uči da onlajn obavlja svakodnevne aktivnosti. Sada je više nego ikada ljudima potreban pristup digitalnoj ekonomiji i svi mi u kompaniji Mastercard konstanto radimo na tome da onlajn šoping učinimo jednostavnijim, sigurnim i besprekornim u smislu korisničkog iskustva za svakoga, bez obzira da li kupuje životne namirnice ili virtuelna iskustva.”

Mastercard savjeti za sigurnu onlajn kupovinu:

  • IZABERITE SIGURAN PRETRAŽIVAČ: Plaćajte onlajn samo putem bezbjednog pretraživača. Bezbjedne strane počinju sa https, a u pregledaču imaju simbol zaključanog katanca.
  • ČUVAJTE SVOJE BANKOVNE PODATKE: Nikada ne dijelite svoje bankovne podatke ili detalje kreditne kartice putem e-mejla, sms-a, preko društvenih mreža ili u nepoznatim telefonskim pozivima.
  • AŽURIRAJTE SVOJU BEZBJEDNOSNU ZAŠTITU: Obavezno ažurirajte bezbjednosnu zaštitu na svakom uređaju na kome planirate da izvršite onlajn kupovinu, bilo da je u pitanju telefon, laptop ili tablet.
  • VERUJTE SVOM INSTINKTU: Ako vidite onlajn ponudu koja je suviše dobra da bi bila istinita, vjerovatno jeste. Obavezno istražite ako niste sigurni.