NJU DELHI – Privatni indijski konglomerat “Tata Sans” kupio je za 2,4 milijarde dolara državnu avio-kompaniju “Air India” , opterećenu dugovima, i očekuje da će hitno dobiti prava letenja i slotove kako bi tom vazduhoplovnom divu vratio tržišni udio koji su “oteli” strani rivali.

Očekuje se da će se prenos vlasništva sa vlade na “Tatu” obaviti do kraja godine, prenosi Rojters.

Čelni ljudi u ovoj industriji, međutim, upozoravaju da će put do uspjeha biti dug i komplikovan, da bi mogao da košta “Tatu” više od milijardu dolara i da iziskuje rješavanje bezbroj problema, među kojima je zastarjela flota, slab kvalitet usluge i nedostatak harizmatičnog vođe.

“Air India” , sa svojom maskotom maharadže, svojevremeno je bila poznata po raskošno uređenim putnučkim kabinama i izvrsnoj usluzi, za šta se zalaže i osnivač prve indijske komercijalne avio-kompanije JRD “Tata”.

Ali od sredine 2000-ih, reputacija “”Air India” je počela da se urušava sa narastajućim finansijskim problemima. Kompanija je letjela širokotrupnim avionima s pohabanim sjedištima u biznis klas, a dio svojih novih Boinga 787 Drimlajnera je prizemljila da bi ih koristila za rezervne dijelove. Putnici su se suočavali s velikim kašnjenjima letova, a osoblje i dobavljači nisu uvijek bili plaćani na vrijeme, kažu rukovodioci u avio-industriji.

“Ako nemate novije avione ili avione koji su pouzdani, šta god da radite, imaćete problem”, izjavio je za Rojters jedan izvršni direktor u vazduhoplovnoj industriji, koji je govorio pod uslovom da ne bude imenovan jer nije ovlašćen za kontakte s medijima.

Nakon što bude obavljen prenos vlasništva, kompanija će imati vremena do leta 2022, kada se očekuje rast potražnje za putovanjima poslije kovida, da riješi probleme, dodao je sagovornik britanske agencije, procjenjujući da će obnova 141 aviona “Air India” koštati “Tatu” više od milijardu dolara, a ponovna obuka osoblja i unapređenje poslovanja i usluga do 300 miliona dolara.

Te cifre ne uključuju kupovinu ili zakup novih aviona. Iz “Tate” i “Air India” su odbili komentar.