LONDON – Trgovci širom Evrope nadaju se da će sniženja cijena na Crni petak povećati potrošnju kupaca, uprkos krizi nastaloj zbog povećanih troškova života i pažnji koju izaziva Svjetsko fudbalsko prvenstvo.

Trgovci na malo širom Evrope, međutim, strahuju da bi ukupna ovogodišnja božićna trgovačka sezona mogla biti najgora u najmanje jednoj deceniji zbog smanjene potrošnje, objavio je Rojters.

Agencija ukazuje da je dvocifrena inflacija oslabila kupovnu moć potrošača, a da povećani računi za energente doprinose rastućim troškovima života.

Da bi ostvarili uštede u svojim budžetima, potrošači su započeli kupovinu božićnih poklona početkom ove godine i mnogi od njih još traže da kupe nešto po povoljnim cijenama na Crni petak.

Britanci će, prema istraživanju Global date, potrošiti 10,5 milijardi dolara tokom vikenda Crnog petka od 25. do 28. novembra, što je za 0,8 odsto više u odnosu na prethodnu godinu, ali je to realno veliki pad obima prodaje kada se uzme u obzir inflacija, objavila je britanska agencija.

Prema podacima istraživanja konsultantske kuće Mekkinsi, ove godine potrošači će koristiti Crni petak, koji je postao više onlajn događaj, za neplanirane povoljne ponude i božićne poklone, a ne za veće, odložene kupovine.

Prema tom istraživanju, četvrtina potrošača u Velikoj Britaniji već je obavila božićnu kupovinu, dok otprilike jedan od deset potrošača planira da veći dio kupovine obavi na Crni petak.

Evropski portal za poređenje cijena naveo je da je 65 odsto italijanskih kupaca spremno da kupi proizvod onlajn tokom Crnog petka.

U Francuskoj, 70 odsto potrošača planira da kupuje na Crni petak i Sajber ponedjeljak, prema francuskom istraživanju.

Španci su, prema istraživanju Španskog udruženja kompanija za masovnu potrošnju, manje zainteresovani za kupovinu jer samo 24 odsto kupaca planira da iskoristi ponude za Crni petak za božićnu kupovinu.

U SAD, Nacionalna maloprodajna federacija predviđa da će praznična prodaja rasti sporijim tempom ove godine, ali se procjenjuje da 166,3 miliona ljudi i dalje planira da kupuje od Dana zahvalnosti do sajber ponedeljka.

Amazon je prognozirao sve manji rast prihoda za svaki praznični period u posljednjih nekoliko godina, a njegovi radnici širom svijeta, uključujući SAD, Njemačku i Francusku, pozvani su da štrajkuju na Crni petak zbog plata.