MENLO PARK – Čak i u vrijeme pandemije, Fejsbuk bilježi rast prihoda od 11 odsto, dok su dionice ove kompanije porasle za osam odsto. U isto vrijeme dionice kompanije Amazon porasle su za oko četiri odosto.

Sve ovo dešava se jer su potrošači, odnosno Fejsbuk (FB) korisnici za vrijeme pandemije provodili više vremena u svojim domovima i za računarima.

U Kanadi i Sjedinjenim Američkim Državama dnevno je registrovano oko 198 miliona aktivnih korisnika, što je povećanje za oko tri miliona korisnika na dnevnoj osnovi.

Istovremeno, u Evropi je zabilježeno oko 305 miliona dnevnih posjetilaca ove društvene mreže, što je prilično uobičajeno.

Porast korisnika ove mreže, kažu u FB, odražava na povećan angažman potrošača koji više vremena provode kod kuće.

“U proteklom periodu primećujemo znakove normalizacije rasta i angažmana korisnika jer su mjere suzbijanja epidemije olakšane širom svijeta, a posebno u razvijenim tržištima na kojima je ulazak Fejsbuka veći”, navodi se u izjavi kompanije.

Na mjesečnom nivou, Fejsbuk je posjećivalo oko 3,14 milijardi korisnika, što je razlika u odnosu na prethodno tromjesečje kada je ovu društvenu mrežu posjećivalo oko 2,99 milijardi korisnika. Ovi podaci odnose se na korisnike FB aplikacija poput Instagrama, Mesindžera i Vocapa.

Iako su analitičari prognozirali da će ova kompanija povećati prihode za treći kvartal za oko 7,9 odsto, sama kompanija prognozira rast od oko 10 odsto.

U isto vrijeme, nakon zatvaranja tržišta u četvrtak, Amazon je prijavio fiskalnu zaradu u drugom tromjesečju. Dionice kompanije porasle su za otprilike 4 posto.

Prema prognozama analitičara, kompanija Džefa Bezosa očekuje prihod od 88,91 milijardi dolara. Amazon očekuje da će neto prodaja u trećem tormjesečju biti između 87 i 93 milijarde dolara, što predstavlja međugodišnji rast između 24 i 33 odsto.

Kompanija predviđa raspon opreativnog prihoda između dve i pet milijardi dolara.

“Potrošili smo četiri milijarde dolara na troškove tokom pandemije koronavirusa kako bismo zaposlenima obezbedili sigurnost, a kupcima isporučili proizvode. Osim toga, svakom zaposlenom na prvoj liniji i partnerima dostavljačima isplatili smo bonus u iznosu većem do 500 miliona dolara”, kazao je izvršni direktor Amazona Džef Bezos.