VOLFSBURG – Njemački automobilski koncern Folksvagen izvinio se zbog jedne internet reklame koja je izazvala brojne negativne reakcije zbog, kako su mnogi ocijenili, rasističkog sadržaja.

“Video je pogrešan i neukusan. Stidimo se zbog tog objavljivanja i ne možemo objasniti kako je do toga došlo”, saopštio je VW, a prenose njemački mediji.

Video spot, koji je napravljen specijalno za distribuciju preko Instagrama, prikazuje animaciju u stop-motion tehnici, s likom crnog čovjeka kojeg kroz spot vodi velika bijela ruka i na kraju ga ubaci u kuću ispred koje je parkiran VW Golf.

Animirana slova koja se pretapanjem pojavljuju pred kraj spota u jednom trenutku naziru uvredljivi rasistički pojam “Neger” (pogrdan izraz za crnu osobu).

Portparol inicijative Crni građani Njemačke Tahir Dela izjavio je da spot ima “totalno rasistički” efekat.

Premijer savezne pokrajine Donja Saska Stefan Vejl, koji zbog državnog suvlasništva sjedi u Upravnom odboru VW, spot je nazvao “nedvosmisleno rasističkim i uvredljivim” i najavio raspravu na čelu koncerna na tu temu.

Komentari po društvenim mrežama Folksvagenu predbacuju licemerje jer je u prvoj reakciji na kritike da se radi o rasističkom videu koji asocira i na kolonijalnu istoriju Afrike, automobilski koncern reagovao s nerazumijevanjem, tvrdeći da je reklama “shvaćena pogrešno”.

VW je u izvinjenju takođe naveo da se “ako ni zbog čega drugog, a ono zbog istorije koncerna” u Volfzburgu oprezno odnose prema ovakvim temama.

Folksvagen je nastao kao projekat nacističkog režima s ideološkom pozadinom, a bio je aktivan i u proizvodnji ratnih vozila. (SEEbiz)