LONDON – Dubai je ‘Disneyland za bogate’, posebno ultrabogate. U vazdušnoj luci su tri salona namijenjena putnicima prve klase “Emiratesa”, nacionalne aviokompanije Ujedinjenih Arapskih Emirata. Svaki salon je velik skoro kao dvorana terminala i projektovan za smještaj hiljade putnika. Međutim, svega stotinak ljudi ulazi u svaki prvoklasni salon.

Ipak, stotine praznih fotelja jasan je znak da nešto nije u redu. Iako “Emirates” važi za aviokompaniju koja ima najviše prodanih karata za prvu i biznis klasu, kriza je više nego očigledna, I dok je “Emirates” prije dvije godine sa puno entuzijazma predstavio novi salon i novi bar za putnike koji plaćaju najskuplje karte, ove godine se uopšte nisu ni pojavili na ITB Berlin, najpoznatijem sajmu turizma na svijetu.

Pad prodaje karata u prvoj klasi trebao bi zaista biti iznenađenje za sve jer uslovi putovanja nikada nisu bili bolji. Najbogatijim putnicima su tokom leta, na raspolaganju čak i tuševi. Posljednjih godina, Forbes je procijenio da je porastao i broj bogataša jer se samo broj milijardera udvostručio.

Ipak, mnogi analitičari predviđaju da će prvi razred uskoro nestati. U Americi je već gotovo izumro. Prije deset godina gotovo svi avioni na dugim relacijama nudili su sjedišta u prvoj klasi, ali sada je taj broj smanjen za 80%. Kompanije poput Turkish Airlines i Air New Zealand već u potpunosti ukinuli ovu klasu.

Čelnici aviokompanija zabrinuti su zbog pada potražnje za prvom klasom. Ali Džefri Veston iz kompanije “Bain&Company” kaže da su za to krive same kompanije.  Naime, na kratkim relacijama uvijek će se putnici prije odlučiti za jeftinija sjedišta. Većina ‘prvoklasnih’ putnika na tim relacijama sjedi u biznis klasi.

Na dužim relacijama, kompanije sada nude krevete i u biznis klasi nakon uvođenja novih pravila. Na prekookeanskim letovima prvi ih je uveo British Airlines 1995. godine. Kako su putnici mogli udobno prespavati u avionu, samim time su uštedili za troškove hotela, a mnogi su ravno s leta odlazili na posao. Međutim 2000. godine većina kompanija počela je uvoditi ova nova pravila, nuditi krevete, zbog čega je smanjen broj putnika prve klase.

“Većina kompanija smatra da je sjedište u biznis klasi dovoljno dobro za njihove zaposlene koji putuju s kraja na kraj svijeta i samo oni najjači šefovi mogu računati na putovanje prvom klasom na račun kompanije”, kaže Grili Koh iz Udruženja korporativnih poslovnih menadžera.

“Osim toga, i bogataši mijenjaju navike. Tokom protekle decenije broj milijardera najbrže je porastao u Kini, Indiji i tehnološkim središtima Amerike. Pa, ipak, mnogi milijarderi žele da njihova djeca budu odgajana poput ‘normalne’ djece iz srednjeg sloja iz kojeg su i sami potekli i masovno koriste biznis ili ekonomsku klasu “, kaže Šarlot Vangsgard.

Avioprevoznici koji nude prvu klasu kažu da to još čine iz dva glavna razloga: zbog lojalnosti putnicima iz biznis klase tzv. frequent flyers, ali i zbog reklame. Primjera radi “Etihad”, konkurencija “Emiratesima”, ima daleko više reklama za svoje tzv. ‘rezidencije’ iako ih je samo 10 od ukupno 30.000 drugih sjedišta. (Economist)анонимайзерыkisty4makiyazh.xyzzяндекс директsexxx comrussian travelпоиск партнеров в китае