LONDON – Gotovo 400 radnika BBC-jevog Svjetskog servisa ostaće bez posla u sklopu programa rezanja troškova i prelaska na digitalne platforme, objavila je u četvrtak ta televizijska kuća, smanjivši između ostalog svoju uslugu na iranskom jeziku.
BBC, koji sljedećeg mjeseca obilježava stotu godišnjicu svog postojanja, rekao je da njegovi međunarodni servisi trebaju ostvariti uštede od 28,5 miliona funti (31 milion dolara) u sklopu većih smanjenja od 500 miliona funti, za što su sindikati okrivili britansku vladu, prenosi AFP.
U julu je BBC izvijestio o planovima spajanja televizijskog servisa svjetske službe i domaćeg britanskog ekvivalenta u jedan kanal koji će biti pokrenut u aprilu sljedeće godine.
Svjetski servis BBC-a, jedan od najprepoznatljivijih globalnih brendova u Ujedinjenom Kraljevstvu, trenutno radi na 41 jeziku širom svijeta sa sedmičnom publikom od oko 364 miliona ljudi.
Međutim, korporacija je rekla da se navike publike mijenjaju i da sve više ljudi pristupa vijestima online, što pokazuje da je zamrzavanjem finansiranja BBC-ja i povećanjem operativnih troškova, prelazak na “digitalno” imao finansijskog smisla.
Servisi na jedanaest jezika – azerbajdžanski, brazilski, marati, mundu, pandžabi, ruski, srpski, sinhalski, tajlandski, turski i vijetnamski – već imaju samo digitalni pristup.
Prema planovima restrukturiranja pridružiće im se kineski, gudžaratski, igbo, indonezijski, pidžin, urdu i joruba.
Radijski servis na arapskom, perzijskom, kirgiskom, hindiju, bengalskom, kineskom, indonezijskom, tamilskom i urduu će se zaustaviti ako prijedloge odobre osoblje i sindikati.
Nijedan jezični servis neće se zatvoriti, naglasila je televizijska kuća, iako će se dio produkcije preseliti iz Londona i rasporedi će se promijeniti.
Tajlandski servis preselit će se u Bangkok, korejska u Seul, a bengalska u Dhaku.
– Televizijski bilten ‘Fokus na Afriku’ emitiraće se iz Nairobija – dodaje se.
Direktorica Svjetskog servisa BBC-a Liliane Landor rekla je da postoji “uvjerljiv razlog” za širenje digitalnih usluga, budući da se publika više nego udvostručila od 2018.
– Način na koji publika pristupa vijestima i sadržaju se mijenja, a izazov dosezanja i angažiranja ljudi širom svijeta sa kvalitetnim, pouzdanim novinarstvom raste – dodala je. (Agencija)