
BERLIN – Kompanija Folksvagen je učvrstila svoju dominaciju na njemačkom tržištu potpuno električnih vozila pošto je u aprilu prodala 9.725 automobila iz ove kategorije, što je znatno više od konkurencije.
Pozicija broj dva je rezervisana za Folskvagenovu kompaniju Škoda sa 4.216 prodatih vozila, prestigavši Be-Em-Ve (BMW) koji je prodao 4.151 automobil, prenosi Viršaftsvohe.
Škoda je zabilježila uspjeh sa modelom “elrok” (Elroq), koji je bio veoma tražen u aprilu.
Audi i Seat, takođe članice Folksvagen grupe, su završile na četvrtom i petom mjestu po prodaji, ispred Mercedes-Benca koji je prodao 2.626 vozila.
Američka kompanija Tesla, koja je prije nekoliko godina dominirala njemačkim tržištem električnih automobila, u aprilu je doživjela značajan pad i ispala iz prvih 10, zauzevši 16. mjesto sa samo 885 registrovanih vozila.
Ovaj pad može se djelimično objasniti političkim angažmanom osnivača i najvećeg akcionara Tesle Ilona Maska, ali i promjenama u ponudi modela, posebno kod “modela Y”.
Pomenuti Teslin SUV, koji je godinama bio najprodavaniji električni model u Njemačkoj, sada više nije na vrhu, jer ga je zamijenio Folksvagen sa svojim modelima “ID.7” i “ID.3”.
U aprilu, sve pozicije u “Top 10” najprodavanijih električnih automobila u Njemačkoj zauzeli su ili njemački brendovi ili brendovi koji pripadaju njemačkim koncernima.
Ovaj trend ukazuje na sve širu i konkurentniju ponudu njemačkih kompanija na tržištu električnih vozila. Folksvagen grupa trenutno dominira njemačkim tržištem električnih automobila sa tržišnim udjelom od skoro 47 odsto u aprilu, dok je na drugom mjestu Be-Em-Ve sa 11 odsto udjela. (Agencije, Foto Pixabay)