Internet marketing i društvene mreže su postali neizostavan dio biznis plana mnogobrojnih kompanija. Ipak, i dalje postoji određeni broj onih koji se još nisu odlučili na ovaj korak. Postavlja se pitanje da li se uloženo vrijeme u društvene mreže, kao i uložen novac, na kraju isplati.

Ovakvim uvodnim riječima u prilog ide i činjenica da 93% marketara koristi društvene mreže u svrhe biznisa i ne odustaje od toga. Zbog ovakve statistike bi trebalo da se zapitate da li možete sebi da dozvolite taj luksuz da budete među 7% preostalih?

Mnoštvo istraživanja dokazuje da društvene mreže unaprjeđuju poslovanje kompanija i da kompanije koje ih ne koriste veoma brzo mogu da izgube trku sa konkurencijom. Veoma česta greška onih koji ne ostvaruju uspjeh koristeći internet marketing je nedefinisanje onoga što žele da postignu.

 

Trebalo bi napomenuti da ono što jednu pravu internet marketing kampanju čini uspješnom jeste njen uticaj na odluku o kupovini. Ovome u prilog ide činjenica da se sve veći broj ljudi prije kupovine informiše o proizvodima putem interneta i društvenih mreža. Preciznije, čak 74% potrošača se prilikom kupovine oslanja na informacije prikupljene na društvenim mrežama.

Međutim, nije dovoljno samo da odlučite da počnete da koristite ovaj način promocije i komunikacije i da odmah očekujete rezultate. Trebalo bi naglasiti da marketing na društvenim mrežama nije puko objavljivanje različitih slika i statusa na Facebook-u ili samo odgovaranje na pristigle poruke na Twitter-u.

Štaviše, neophodna je potpuna posvećenost mreži na kojoj kompanija nastupa kako biste mogli da očekujete rezultate. Za to je, prije svega, neophodno da definišete cilj kampanje, zatim da uradite istraživanje i da napravite plan aktivnosti na društvenim mrežama. Tek posle toga promocija može da počne.

Ukoliko nemate vremena za aktivno vođenje društvenih mreža, veću korist možete da ostvarite tako što ćete da angažujete internet marketing agenciju, nego da nedosljedno vodite samo Facebook profil, na primjer. Zapravo, time možete da nanesete više štete nego koristi svom internet marketingu.

Prednosti društvenih mreža za biznis

Pored toga što možete da promovišete svoje aktivnosti i da pružite mnoštvo informacija svojim pratiocima, možete i da iskoristite neke od sljedećih prednosti društvenih mreža koje se često zanemaruju:

  • Mogućnost praćenja pominjanja vašeg brenda na društvenim mrežama kako biste spriječili eventualne neistine koje mogu da kruže na ovim platformama i time da ugrožavaju vašu reputaciju
  • Mogućnost odgovaranja na pitanja vaših kupaca, prikupljanje sugestija kojima biste unaprijedili svoje poslovanje, ili dobijanje komplimenata i pohvala kako biste znali da idete u dobrom smjeru
  • Poboljšavanje SEO optimizacije sajta (rangiranja na Google pretragama) promovisanjem sopstvenih sadržaja sa vašeg sajta i/ili bloga, i dobijanjem više posjeta ka sajtu
  • Mogućnost kreiranja veoma korisnih jedan-na-jedan odnosa sa kupcima koji ne samo da mogu da unaprijede odnose sa svakim potrošačem pojedinačno, nego koji od njega mogu i da stvore osobu lojalnu kompaniji koja će rado preporučivati usluge kompanije svojim prijateljima

Na kojim društvenim mrežama treba biti prisutan?

Danas postoje stotine društvenih mreža na internetu i svakako da vaša kompanija ne mora da bude na svakoj od njih. Štaviše, ne bi ni trebalo da budete prisutni na nekoj društvenoj mreži na kojoj niste dovoljno aktivni i za čije pratioce nemate vremena.

Da biste odredili na kojoj mreži da se aktivirate, a na kojoj ne, neophodno je da utvrdite vrijednost svake od tih mreža za vaš biznis.

 

To je moguće da uradite tako što ćete da istražite na kojoj društvenoj mreži se nalaze pratioci koje interesuju kompanijske aktivnosti. Štaviše, neophodno je da saznate da li su pratioci na profesionalnijim društvenim mrežama ili na društvenim mrežama koje koriste kako bi se opustili i na kojima bi proveli slobodno vrijeme.

U svakom slučaju, kojim god biznisom da se bavite, postoje duštvene mreže za koje bi trebalo da pronađete vremena i sredstva, a to su:

  • Facebook: kao najpopularnija društvena mreža na svetu, ona nikako ne bi trebalo da bude preskočena. Čak 71% starije populacije koji koriste internet se nalaze na ovoj mreži
  • Twitter: iako druga po popularnosti, ova mreža sa preko 320 miliona aktivnih korisnika mjesečno predstavlja odličnu platformu za promovisanje kompanije i njenih aktivnosti
  • LinkedIn: ovo je osnovna društvena mreža svih kompanija i može da se koristi isključivo za posao. Putem ove mreže kompanije traže saradnje, nude poslove ili objavljuju svoje poslovne aktivnosti i svakako je preporuka da imate poslovni profil na njoj
  • YouTube
  • Instagram

Pored ovih mreža, postoje i društvene mreže koje nemaju naročito veliki broj posjetilaca, ali mogu da budu mjesto gdje je upravo vaša tržišna niša aktivna. Zbog toga one mogu da budu čak i isplativije od gore navedenih najpopularnijih društvenih mreža. To su, između ostalih:

U zavisnosti od toga da li vam se u planiranu internet promociju više uklapaju slike, duži ili kraći videoklipovi, tekstovi ili kombinacije svega navedenog, možete da odaberete mreže koje vam više odgovaraju. Svaka od ovih mreža može da vam donese različite koristi ukoliko je upotrebljavate na pravi način.

Koliko bi trebalo da budete aktivni na svakoj od društvenih mreža?

Količina aktivnosti na društvenim mrežama zavisi od kompanije, trenutne kampanje i željenog cilja, tako da svaka kompanija ima različit raspored objavljivanja. Međutim, postoje neka opšta pravila u vezi sa brojem objava kojih bi svako trebalo da se pridržava, a to su:

  • Facebook: najmanje dva puta nedjeljno, s tim da nikako ne bi trebalo objavljivati svaki dan
  • Twitter: najmanje jedanput dnevno, ali ukoliko se odlučite za više od toga, pravite minimum sat vremena razlike između dvije objave
  • LinkedIn: najmanje jedanput nedjeljno, s tim da nikako ne objavljujete više od pet puta nedjeljno

Izvor: Marketinguj.me