BERLIN – Mnoge njemačke, posebno trgovinske, firme, polagale su velike nade u Rusiju. Na Ekonomskom forumu u Sankt Peterburgu se čuje nešto drugo: samo neki žele da “izdrže”, većina uglavnom govori o zatvaranju i smanjivanju, piše “Dojče vele”.

Na 22. Sankpeterburškom ekonomskom forumu (SPIEF) učestvovali su političari i stručnjaci iz više od 100 zemalja, među njima i iz Njemačke. Mnoga njemačka preduzeća su se donedavno nadala uspjehu na ruskom tržištu.

Ali, kako piše njemački portal, u Rusiji slabo stoje stvari sa finansijama, pa tako i sa investitorima, proizvođačima i trgovcima na malo. Oni su se nadali da će se u Rusiji nastaviti bum potrošnje.

Dodaje se da će se iz Rusije poslije 12 godina povući i MedijaMarkt.

“Najveći evropski trgovac električnim proizvodima posluje u 14 zemalja. Koncern Cekonomi koji je vlasnik tog lanca pregovara o prodaji mreže prodavica u Rusiji ruskom konkurentu M. Video. Njemačko preduzeće bi, međutim, htjelo da zadrži svoj udio i ostane u M. Videu manjinski akcionar”, piše “DW”.

MedijaMarkt je u posljednja dva kvartala već zatvorio šest svojih prodavnica u Rusiji, dakle – svaku desetu. To pokazuje izvještaj firme Cekonomi o tekućoj poslovnoj godini. Ukazuje se i na negativne posljedice niskog kursa rublje i na pad prihoda u Rusiji. Osim toga, zbog sankcija SAD Rusiji iznose se sumje da će ruski BDP i dalje rasti.

Oto i Kvele zatvaraju internet-prodavnice

Njemački trgovinski gigant Oto grup dijelom napušta Rusiju. U aprilu je koncern najavio da će ovog ljeta zatvoriti dvije svoje radnje na internetu “otto.ru” koje su na tržištu od 2006, i “quelle.ru” koju je kupio 2009. Time će biti obustavljeno naručivanje robe preko kataloga koje je bilo legendarno još u doba Sovjetskog Saveza.

Oto grup je svoju odluku obrazložio promenom svoje globalne strategije i željom da se koncentriše na domaće nemačko tržište. U tome važnu ulogu ima i sve veća konkurencija u ruskoj internet-trgovini. Razvoj interneta je doveo do izumiranja klasične kataloške prodaje. No, zatvaranje internet-prodavnica se tumači i slabljenjem rublje, jer su cijene za slanje proizvoda iz Njemačke povećane.

Njemački proizvođač sportske opreme Adidas hoće da smanji svoje prisustvo na ruskom tržištu i svoju zavisnost od njega. Ta odluka je donijeta još 2014. godine, kada je taj koncern poslije sloma kursa rublje i velikog pada kupovne moći Rusa morao da radikalno revidira svoja optimistična očekivanja u pogledu ruskog tržišta.

“I zaista, Adidas je na početku ove decenije proglasio Rusiju i zemlje u Zajednici nezavisnih država (ZND) za jedan od tri svoja strateška regiona – pored Sjeverne Amerike i Kine. Broj Adidasovih radnji u Rusiji i zemljama ZND je za kratko vrijeme sa 800 trebalo da se poveća na 1200. Povremeno je samo zarada ostvarna u Rusiji ovom koncernu donosila 10 odsto od cjelokupne zarade u svijetu. Ali, sada su to samo – tri procenta. Reakcija na smanjenu kupovnu moć Rusa je bila najava Adidasa da će zatvoriti veliki broj svojih prodavnica u regionu. Prema pismu koncerna DW-u, ostalo ih je još oko 600”, piše portal i dodaje:

“Metro, međutim, ne želi da zatvara svoje radnje – njih ukupno 89 u 50 regiona Ruske Federacije kao i jednu prodavnicu na anektiranom ukrajinskom poluostrvu Krimu. Preduzeće koje je aktivno u 25 zemalja takođe ne isključuje čak ni mogućnost otvaranja novih prodavnica u Rusiji. Kažu da je tamo investirano već toliko novca da povlačenje ne dolazi u obzir”.

“DW” navodi da je sredinom maja taj koncern iznio novi plan svog poslovanja u Rusiji.

“On želi da se vrati poslovanju sa malim i srednjim firmama kao što su hoteli, restorani, kafei i manje radnje. Za vrijeme turbulentne faze ekspanzije početkom 2000-ih godina, to preduzeće se udaljilo od svog prvobitnog prodajnog koncepta. Masovno su dijeljene klijentske kartice – ne samo pravnim licima. Posljedica je bila da su se Metroove ‘Keš end keri’ radnje u Rusiji upustile u tešku konkurentsku borbu sa domaćim lancima prodaje na malo”, zaključuje “Dojče vele”.

(Dojče vele)