BANJALUKA – “Jako je bitno da sektor maloprodaje radi na poboljšanju potrošačkog iskustva, ne treba potcjenjivati tradicionalne metode pridobijanja i zadržavanja kupaca, uz ubrzano uvođenje svih online alata koji mnogo doprinose ukupnom pozitivnom iskustvu potrošača”, naveo je Saša Grabovac iz Udruženja ekonomista Republike Srpske SWOT.
On je, govoreći za Bloomberg Adria TV, rekao da plate građana rastu sporije nego što raste inflacija te da su u tom smislu i raspoloživa sredstva kojima raspolažu manja.
“Postoji određena doza pesimizma, usljed niza loših vijesti u regiji, Evropi, a globalna dešavanja ne ulijevaju optimizam. Potrošači odgađaju kupovine i razmišljaju kako da sačuvaju sredstva pa su skloni da ulože u nešto što će im sačuvati vrijednost ušteđevine i racionalno je razmišljati u tom pravcu”, istakao je Grabovac.
Dodao je da su prekinuti lanci snabdijevanja, pandemija, a zatim i stanje u Ukrajini uticali na sektor maloprodaje.
“Uslijed smanjene ponude došlo je do poskupljenja proizvoda. U doba pandemije naglo je rasla online trgovina u regiji, gdje do tada nije bila zastupljena, ljudi su vidjeli prednost te trgovine i razvoj toga pomaže da se ublaži pad u ovom sektoru”, rekao je Grabovac.
Prostor za napredak postoji, dodao je, a online i tradicionalna kupovina se prepliću.
“Jako je bitno da sektor maloprodaje radi na poboljšanju potrošačkog iskustva, ne treba potcjenjivati tradicionalne metode pridobijanja i zadržavanja kupaca u prodavnicama, gdje je dobro obučen prodavac, ljubazan, gdje je ugodna muzika i sve ono što decenijama znamo da je bitno, i u našem regionu ima prostora da se unapređuje prodaja na taj način, uz ubrzano uvođenje svih online alata koji mnogo doprinose ukupnom pozitivnom iskustvu potrošača i tu postoji prostor za mnogo maloprodaja, pogotovo onih koje nisu dio globalnih lanaca”, naglasio je Grabovac.
Potvrdio je da se sektor maloprodaje suočava s izazovom nedostatka radne snage, možda čak i više nego drugi sektori.
“Postoji prostor za motivisanje radnika, unapređenje njihovog statusa, a s druge strane, pošto trendove odlaska radnika jako teško možemo zaustaviti, treba što više koristiti digitalne alate u smislu da jedan radnik uz korištenje tih alata može što više prodati i jedan od izlaza jeste ubrzana digitalizacija i automatizacija”, istakao je Grabovac.