PARIZ – Vlada Francuske saopštila je danas da ta zemlja planira da uloži 100 milijardi evra u željeznički saobraćaj do 2040. godine kao dio napora da smanji otisak ugljen-dioksida.

Premijerka Francuske Elizabet Born navela je da plan ima za cilj proširenje i nadogradnju željezničke infrastrukture, kao i da uključuje pokretanje ekspresnih prigradskih vozova sličnih pariskom RER sistemu, prenosi Rojters.

Agencija navodi da ovo vladino saopštenje ima za cilj da se pozabavi nejednakostima između Pariza i drugih dijelova zemlje kada je u pitanju javna infrastruktura, koje su pogoršane rastućim troškovima energije, zbog čega je cijena prevoza takođe poskupila.

”Nedostatak pristupa prevozu može da znači da morate odustati od ponude za posao, propustiti obrazovanje, ne viđate voljenu osobu”, rekla je Born.

Francuski predsjednik Emanuel Makron izjavio je krajem prošle godine da želi da se u 10 velikih gradova uspostavi regionalna željeznička mreža, ali tada nije precizirano kako će to biti finansirano, niti kada će se početi sa radovima.

Rojters podsjeća da je pristupačni javni prevoz osjetljivo političko pitanje u Francuskoj, kao i da je prvi Makronov mandat obilježio pokret Žutih prsluka, koji je izbio zbog visokih cijena goriva i bio izraz frustracije građana iz ruralnih oblasti. Državni željeznički operater SNCF iznenadio je ranije ove nedjelje kada je prijavio rekordan prihod od 41,35 milijardi evra u 2022, što je za 19 odsto više u odnosu na 2021, uz prijavljen neto profit od 2,4 milijarde evra.

Šeg SNCF Žan-Pjer Farandu rekao je prošle godine da su ulaganja u željezničku infrastrukturu nedovoljna u poređenju sa susjednim državnim željezničkim sistemima. On je procijenio da će u cilju eliminacije emisija ugljen-dioksida do 2050. godine, biti potrebno udvostručiti koriščenje vozova. (Tanjug)