VELENJE – Kineski gigant u proizvodnji kućnih aparata Hisense etablirao se kao najveći slovenački izvoznik, značajno nadmašivši druge velike izvoznike u zemlji poput Revoza i nekoliko domaćih domaćih farmaceutskih kompanija.

Kada je 2018. kompanija Hisense kupila slovenačko Gorenje, malo ko je očekivao ovakve rezultate. U fabrici u Velenju danas se proizvode televizori, mašine za pranje sudova i frižideri a potražnja za njihovim proizvodima u Evropi stalno raste, navodi se u reportaži kineske televizije CGTN iz slovenačkog Velenja.

Hisense, kako navodi Kineska medijska grupa (CMG) a prenosi Beta, zauzima četiri odsto evropskog tržišta, ali kompanija je sebi postavila više ciljeve u bliskoj budućnosti.

– Evropa je veliko tržište sa mnogo potencijala. Naš cilj je da 2025. dostignemo 10 odsto tržišta u dva segmenta, da zaista postanemo brend drugog nivoa u Evropi, rekao je predsednik evropskog ogranka kompanije Hisense Europe Jianmin Han.

Osnovano prije više od 70 godina u bivšoj Jugoslaviji, Gorenje je proizvodilo i izvozilo kućne aparate širom Evrope ,ali su se prije pet godina, suočeno sa oštrom konkurencijom, našlo pred teškom odlukom – ili da se integrišu u veći sistem ili da krenu putem laganog ali i neizbježnog propadanja. Odlučili su da pozovu kineski Hisense da kupi Gorenje, navodi se u reportaži.

Hisense je uspio da potencijalnu ekonomsku katastrofu i teret za slovenačku vladu pretvori u, kako neki kažu, ekonomsko čudo. Čak i skeptici priznaju da se ovo pokazalo kao uspješna priča, dodaje se.

Bivši ministar ekonomije, a sada profesor Matej Lahovnik nije podržavao prodaju Gorenja, ali je promijenio mišljenje i vjeruje da će akvizicija na kraju izgleda biti biti veoma uspješna.