SAN FRANCISCO – Streaming kompanija Netflix povećala je broj pretplatnika za 5,9 miliona na 238 miliona u drugom kvartalu ove godine u odnosu na isti period lani.

Onemogućavanje dijeljenja lozinki za pristup sadržaju isplatilo se povećanjem dobiti i prihoda, objavila je kompanija u srijedu.

Netflix je od naja ograničio dijeljenje računa među korisnicima u više od stotinu zemalja. Sveukupno, godišnji prihod porastao je 2,7 posto na nešto manje od 8,2 milijarde dolara. Dobit je iznosila 1,49 milijardi dolara, u odnosu na 1,44 milijarde dolara godinu ranije.

Porast broja pretplatnika dolazi u trenutku kada je američka industrija zabave pogođena štrajkom pisaca i glumaca koji bi je mogao osakatiti, ali analitičari kažu da je Netflix u boljoj poziciji od svojih rivala.

“Stalno pregovaramo sa svima u industriji”, rekao je glavni izvršni direktor Netflixa Ted Sarandos na pozivu o zaradi. “Moramo prekinuti ovaj štrajk kako bismo svi mogli napredovati”, dodao je.

Sarandos je u aprilu rekao da kompanija ima prilično solidnu listu izdanja i veliku bazu nadolazećih filmova i serija iz cijelog svijeta koji će joj pomoći da preživi štrajk.

Kompanija se pohvalila uspjehom nedavnih filmova Misterij ubojstva i Ekstrakcija, kao i serija poput Bridgerton, The Witcher i Never Have I Ever.

Početkom godine kompanija se žalila da više od sto miliona domaćinstava koristi zajedničke račune. Suzbijanje dijeljenja lozinki se isplatilo, a firma je najavila da će se ta politika proširiti na sva njezina tržišta širom svijeta.

Kako bi preusmjerio korisnike koji ne plaćaju, Netflix je uveo račune zajmoprimaca ili dijeljene računa, gdje pretplatnici mogu dodati dodatne gledatelje po višoj cijeni ili prenijeti profile gledaoca na nove račune.

Istovremeno, Netflix je lansirao jeftiniju ponudu s oglasima, au srijedu je ukinuo svoj najjeftiniji plan bez oglasa koji je u SAD koštao 10 dolara mjesečno. Netflixova pretplata podržana oglasima dostupna je u SAD za sedam dolara mjesečno.

Kompanija ove godine očekuje 770 miliona dolara prihoda od oglašavanja u SAD, a do 2024. više od milijardu dolara.

Dionice Netflixa pale su za 8,26 posto na 438,15 dolara u trgovanju nakon radnog vremena uprkos uspjehu u produženom trgovanju. (Seebiz)