MENLO PARK – Izvršni direktor kompanije “Meta” Mark Zakerberg govorio je na konferenciji za programere “Konekt” o fokusiranju na virtuelnu i proširenu stvarnost, te vještačku inteligenciju u budućoj interakciji među korisnicima.
Kompanija, koja je vlasnik “Fejsbuka” i “Instagrama”, predstavila je novu verziju svojih slušalica za virtuelnu realnost “kvest tri”. One će koštati 499 dolara, a isporuke kreću 10. oktobra.
Zakerberg se obratio programerima, zaposlenima i novinarima i rekao da je “Meta” “fokusirana na izgradnju budućnosti ljudskih veza”.
On je opisao blisku budućnost u kojoj ljudi komuniciraju sa hologramskim verzijama svojih prijatelja ili kolega, kao i sa botovima vještačke inteligencije koji će im pomagati.
“Uskoro će se fizičko i digitalno spojiti u ono što nazivamo metaverzum”, rekao je Zakreberg.
“Meta” prolazi kroz korporativnu transformaciju, za koju navodi da će trajati godinama. Kompanija želi da evoluira sa sadašnje pozicije provajdera društvenih platformi i postane dominantna u svijetu virtuelne stvarnosti. Cilj je da ponudi nešto poput interneta koji je oživio ili se barem prikazuje u tri dimenzije.
Ova transformacija odvija se sporije nego što se očekivalo, a glavni posao “Mete” i dalje je oglašavanje na njenim društvenim mrežama.
Konkurencija u vidu “TikToka” ostaje najveći izazov za “Metu”, rekao je analitičar Joram Vurmser iz “Insajder intelidžensa”. (Srna)