VAŠINGTON – Ministri pravosuđa 42 američke države podnijeli su tužbe protiv društvene mreže Meta zbog izazivanja ovisnosti kod mladih.
U Kaliforniji su 33 savezne države podigle tužbu, a devet država podnijelo je tužbe vlastitim državnim sudovima, rekla je državna tužiteljka New Yorka Letitia James, prenose američki mediji.
To je odlučan front protiv Mete, budući da tuže i demokratske i republikanske države. Tvrde da je Meta Facebook i Instagram razvila na način da stvara ovisnost kod mladih. Između ostalog, drži ih na društvenim mrežama duže nego što je za njih zdravo i tjera ih da se vrate.
Meta bi to trebala činiti uz pomoć algoritama, upozorenja, obavijesti i beskrajnog skrolanja po objavama prije nego što korisnik pronađe ono što ga zanima.
Tužitelji takođe tvrde da Meta negativno utiče na zdravlje mladih tjerajući ih da uspoređuju fizički izgled i slično. Traže ukidanje štetne prakse i naknadu štete.
“Iako je Meta javno zanijekala i umanjila te štetne učinke, ne može se vjerodostojno pozvati na neznanje”, napisalo je ured državnog tužitelja New Yorka u priopćenju za javnost.
“Interni istraživački dokumenti Mete pokazuju da je svjesna da njeni proizvodi štete mladim korisnicima. Interne studije koje je naručila Meta otkrivaju da je Meta godinama znala za ovu ozbiljnu štetu povezanu s vremenom koje mladi korisnici provode na njezinim platformama.”
Bivša zaposlenica Facebooka Frances Haugen izazvala je buru među zakonodavcima i roditeljima 2021. nakon što je otkrila interne dokumente kompanije.
Jedan set radova o uticaju Instagrama na tinejdžere otkrio je da se 32 posto tinejdžerki osjeća lošije u vezi sa svojim tijelom zbog Instagrama. Instagram je tada objavio da radi na načinima kako obeshrabriti korisnike da se bave negativnim temama.
“Slažemo se s tužiteljima da smo predani pružanju sigurnih i pozitivnih online iskustava tinejdžerima, zbog čega smo već implementirali više od 30 alata za podršku tinejdžerima i njihovim obiteljima”, rekao je portparol Mete Andy Stone u izjavi.
“Razočarani smo što su tužitelji odabrali ovaj put umjesto da produktivno surađuju s kompanijama u industriji na razvoju jasnih standarda primjerenih dobi za mnoge aplikacije koje koriste tinejdžeri.”